//
کدخبر: ۲۳۶۹۳۴ //

چرا بانک مرکزی به تایرسازان ارز نمی‌دهد؟

سخنگوی انجمن صنعت تایر با اشاره به اینکه ارزی به ما نمی دهند تا میزان تولید تایرسنگین را در کشور افزایش دهیم، گفت:صنعت تایر چند ماهی است که درگیر گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه است.

 چرا بانک مرکزی به تایرسازان ارز نمی‌دهد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی تنها در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه حجم واردات تایرهای سنگین جوابگویی نیاز چند سال آینده کشور است، اظهار داشت: بیش از نیاز بازار تایر سنگین وارد کشور شده است.

وی در خصوص نحوه توزیع تایرهای سنگین وارداتی هم گفت: از طریق ستاد تنظیم بازار میزان توزیع تایرها در استان ها و نمایندگی ها مشخص می‌شود. علاوه بر این اداره راهداری هم می تواند معرفی نامه هایی را برای دریافت تایر با نرخ مصوب دولتی به متقاضیان ارائه کند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر، افزود: برای جلوگیری از خواب سرمایه واردکنندگان اگر حواله‌های صادره تا چند هفته مورد استفاده قرار نگیرند واردکننده می‌تواند تایرها را با نرخ مصوب در بازار به بفروش برساند.

 تنها در رابطه با وضعیت تولید تایر سنگین در کشور با اشاره به اینکه ارزی به ما نمی دهند تا میزان تولید تایرهای سنگین را در کشور افزایش دهیم، گفت: آقایان برای واردات تایر ارز 4200 تومانی دارند اما برای تولید ارزی ندارند. صنعت تایر چند ماهی است که درگیر گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه است و هنوز بانک مرکزی مجوز آن را صادر نکرده است.

وی تصریح کرد : در این شرایط تولید کننده مجبور است مواد اولیه را با ارز نیمایی در بازار خریداری و در نهایت محصول را با نرخ مصوب دولت در بازار بفروش برساند آیا این منطق اقتصادی دارد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان