//
کدخبر: ۲۰۸۶۴۳ //

شنود مکالمات مشتریان توسط اپل/ حریم خصوصی در اپل زیر سوال رفت!

روزنامه ایرلندی آیریش اگزماینر فاش کرد ماه گذشته اپل پیمانکارانی را استخدام کرده بود تا به مکالمات صاحبان گوشی های اپل گوش داده و آنها را درجه بندی کنند.

شنود مکالمات مشتریان توسط اپل/ حریم خصوصی در اپل زیر سوال رفت!
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش فرتاک نیوز و به نقل از فوربز، ماه گذشته اپل پیمانکارانی را استخدام کرده بود تا به مکالمات سیری گوش داده و آنها را درجه بندی کنند. این پیمانکاران معمولاً اطلاعات محرمانه کاربران آیفون و آی پد را که شامل اطلاعات پزشکی، دارویی، معاملات و روابط خصوصی شان می شد بر می داشتند.

 روزنامه  ایرلندی آیریش اگزماینر که اطلاعات خود را از یکی از کارکنان این پیمانکاران به دست آورده بود گفت:« انتظار می رفت هر کدام از پیمانکاران در ایرلند به بیش از 1000 مکالمه از سیری در هر شیفت کاری خود گوش دهند. اپل این کار را ماه گذشته متوقف کرد».

«بیشتر به کاربران دارای لهجه های کانادایی، استرالیایی یا انگلیسی گوش داده می‌شد و تیم های کوچک تری بر روی کاربران زبان‌های اروپایی کار می کردند».بعد از کارکنان می خواستند این مکالمات را بنویسند و آنها را درجه بندی کنند تا مشخص شودنرم افزار سیری چگونه عمل می کند.

این کارمند سابق توضیح داد:« صداهایی که گوش می دادیم بدون نام و معمولاًخیلی کوتاه بودند ولی گاهی هم به اطلاعات شخصی و تکه هایی از مکالمات گوش میدادیم. من متوجه دلیل این کار شرکت بودم ولی می‌دانستم چرا به نظر مردم این کار را نقض حریم شخصی است چون هیچ اطلاعی از این کار نداشتند».

البته اپل در این کار تنها نیست. گوگل، آمازون و فیسبوک هم این اقدام را انجام داده اند ولی این اپل بود که خودش را به عنوان تنها شرکت تکنولوژی قابل اعتماد معرفی کرده بود.در واقع این شرکت در صفحه خصوصی خود گفته بود:« در اپل ما اعتقاد داریم حریم شخصی یک حق اساسی انسان است».

اپل در بیانیه ای به روزنامه آیریش اگزماینر گفت:« اپل به حریم شخصی مشتریانش متعهد است وتصمیم گرفته گوش دادن به مکالمات سیری را متوقف کند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان