//
کدخبر: ۲۰۷۷۴۲ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۰۵/۳۰

در حالی که آمارها نشان می دهد، میزان ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته، قیمت نفت برنت امروز برای اولین بار در طی بیش از یک هفته اخیر به بالای ۶۰ دلار رسید، اما نگرانی ها در مورد رکود اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

قیمت جهانی نفت امروز 98/05/30
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 13 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 60 دلار و 16 سنت رسید. دیروز نفت برنت افزایشی نیم درصدی را تجربه کرده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 12 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 56 دلار و 25 سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 16 اوت با 3.5 میلیون بشکه کاهش به 439.8 میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز کاهش 1.9 میلیون بشکه ای ذخایر را پیش بینی کرده بودند. آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفتی امروز منتشر می شود.

استفن اینز، تحلیلگر موسسه وی ام مارکتس در این باره گفت: «با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به پایان فصل سفرهای تابستانی در آمریکا هستیم، آمار میزان ذخایر نفتی این کشور این هفته بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.»

تنش ها در خاورمیانه همچنان محل تمرکز فعالان بازار است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز گفت کشورش هر کاری از دستش بر بیاید برای جلوگیری از تحویل نفت نفتکش آزاد شده ایرانی به سوریه انجام خواهد داد. این در حالی است که مقامات ایرانی پیشتر گفته اند مقصد این نفتکش سوریه نیست.

دیگر عامل رشد قیمت نفت انتشار آمارهای رسمی از کاهش صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۷۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان