//
کدخبر: ۲۰۴۱۹۷ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۹| افزایش قیمت نفت به بالای ۶۵ دلار

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۱۶ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۹| افزایش قیمت نفت به بالای ۶۵ دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، به دنبال کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر کاهش احتمالی نرخ بهره در آمریکا برای اولین بار طی بیش از 10 سال گذشته هستند، قیمت نفت امروز برای پنجمین جلسه متوالی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 44 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 65 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 41 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 58 دلار و 46 سنت رسید.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار خیلی نسبت به نتیجه نشست امروز فدرال رزرو خوش بین است. کاهش نرخ بهره می تواند به رشد تقاضا برای نفت کمک کند.»

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا از دیروز نشست دو روزه خود را آغاز کرده اند و انتظار می رود برای اولین بار از زمان بحران مالی سال 2008 نرخ بهره را کاهش دهند.

میزان هزینه کرد مصرف کنندگان آمریکایی و شاخص قیمت ها در ماه ژوئن رشدی ضعیف داشته و این نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا کند شده است. این آمارها موجب شده تا فدرال رزرو برای جلوگیری از افت بیشتر رشد اقتصادی دست به کار شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه بار دیگر از فدرال رزرو خواست که نرخ بهره را نه به صورت جزئی بلکه به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما به گفته بارات بعید است فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از حد کاهش دهد.

به رغم رشد قیمت ها، قیمت نفت برنت به دلیل نگرانی ها در مورد میزان تقاضا همچنان در مسیر ثبت کاهش قیمت ماهانه قرار دارد. احتمال در پایان امروز نفت برنت کاهش قیمت ماهانه حدودا 2 درصدی را به ثبت خواهد رساند.

البته کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته های اخیر نشان می دهد که نگرانی ها از افت تقاضا فعلا جدی نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۱۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان