//
کدخبر: ۲۰۷۶۸۹ //

وضعیت اقتصاد شبیه دوران مصدق است

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است امروز اقتصاد ایران توانسته خود را با بخشی از مشکلات تحریم، تطبیق دهد و مانند دوران دکتر مصدق که تحریم‌ها نتوانست اقتصاد کشور را به زمین بزند، در دوران فعلی نیز می‌توان از فشارها عبور کرد.

وضعیت اقتصاد شبیه دوران مصدق است
به گزارش فرتاک نیوز،

علامیر محمد صادقی، با اشاره به موقعیت جدیدی که امروز اقتصاد ایران با آن مواجه است، اظهار کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران، در سال‌های گذشته بارها و بارها اجرایی شده و در یک سال اخیر نیز ما شاهد موج جدیدی از این محدودیت‌ها بوده‌ایم. آنچه که در این ماه‌ها اتفاق افتاده شبیه به تحریم‌هایی است که در دوره دکتر مصدق علیه دولت وقت ایران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در آن دوران نیز شرایط برای دور زدن تحریم‌ها فراهم شد، تاکید کرد: در ماه‌های گذشته نیز اقتصاد ایران توانست بخشی از دغدغه‌های مربوط به تحریم‌ها را برطرف کند و امروز شاهد بازگشت یک ثبات جدید به اقتصاد هستیم.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، چه مردم و چه فعالان اقتصادی توانسته‌اند تا حدی خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و در صورتی که ثبات به وجود آمده در اقتصاد حفظ شود می‌توان برای آینده برنامه‌هایی جدید داشت.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن سیاست‌های درست در دوره تحریم می‌توان به رونق تولید امیدوار بود، گفت: دوره تحریم، زمانی است که می‌تواند به ما یک فرصت مناسب برای کاهش وابستگی به پول نفت بدهد. در این زمان می‌توان به گسترش صادرات غیر نفتی و افزایش تولید فکر کرد و همانطور که در ماه‌های گذشته، نشانه‌هایی از این اتفاق دیده‌ایم، این روند می‌تواند ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران منتظر تصمیم خارجی‌ها نیست، بیان کرد: ما در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌ایم که بازارهای صادراتی خود را حفظ کنیم. آمارها نیز نشان می‌دهد صادرات ما در سال گذشته و در ماه‌های اخیر حفظ شده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

 این عضو اتاق بازرگانی ابراز امیدواری کرد که اقتصاد ایران با عبور از فشارهای فعلی، در آینده نزدیک بتواند پیشرفت‌هایی قابل توجه را به ثبت برساند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری چند روز قبل اعلام کرد که اقتصاد ایران به یک نقطه تعادل جدید رسیده و پس از فشار ابتدایی تحریم‌ها، امروز یک ثبات تازه به اقتصاد ایران وارد شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۶۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان