//
کدخبر: ۲۰۶۴۲۴ //

افزایش ظرفیت یکی از کوره‌های دوگانه واحد الفین پتروشیمی جم

با اجرای طرح توسعه (Revamp) کوره ۱۰۶ الفین و تست ۹۰ روزه، افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی خوراک گاز و مایع در پتروشیمی جم عملی و اجرایی شد.

 افزایش ظرفیت یکی از کوره‌های دوگانه واحد الفین پتروشیمی جم
به گزارش فرتاک نیوز،

 با اجرای طرح توسعه (Revamp) یکی از کوره‌های دوگانه (Flexible) واحد الفین پتروشیمی جم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و اتمام مراحل نصب کوره ۱۰۶، مقدمات انجام تست کارایی و عملکرد (Performance test) از تاریخ ۹۸/۰۱/۲۹ آغاز شد.

حسن معینی معاون مجتمع پتروشیمی جم و مدیر پروژه افزایش ظرفیت کوره ۱۰۶ الفین در این‌خصوص گفت: با توجه به اهمیت تولید اتیلن از خوراک گاز و پروپیلن، بنزین و بوتادین از خوراک مایع، اجرای این پروژه با هدف افزایش ۱۵ درصدی خوراک گاز و مایع در پتروشیمی جم و رسیدن افزایش ظرفیت خوراک گازی از ۴۰ به ۴۶ تن و مایع از ۵۰ به ۵۷ تن به مرحله اجرا درآمد.

معاون مجتمع پتروشیمی جم ادامه داد: با اتمام تست کارایی و عملکرد کوره گازی و عملی شدن این پروژه مهم، افزایش زمان دی‌کک در کوره گازی از ۶۰ به ۹۰ روز در پتروشیمی جم فراهم شده است و همچنین درخصوص افزایش زمان دی‌کک در کوره مایع از ۶۰ به ۸۰ روز در حال آماده‌سازی شرایط برای تست می‌باشیم.

معینی مدیر پروژه تشریح کرد: این کوره در سه بخش مشعل‌ها، کویل‌های تشعشعی و همرفت و جابه‌جایی (Convection) با دانش و فناوری روز طراحی و با مشارکت شرکت خارجی و تلاش بیش از ۱۵۰ نیروی با تجربه و متخصص داخلی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون یورو اجرا شد، پیش‌بینی می‌شود با این اقدام مهم و افزایش ظرفیت کوره‌های الفین بین ۸ تا ۱۰ میلیون یورو در سال برای پتروشیمی جم آورده ارزی به همراه داشته باشد.

گفتنی است در تست عملکرد انجام شده علی‌رغم ‌پایین بودن درصد اکسیژن مصرفی در کوره، میزان So۲/Co،NOX در محدوده مجاز بوده و عملکرد زیست محیطی کوره مورد تایید قرار گرفته است.

مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت یک دهه از راه‌اندازی و با دارا بودن واحدهای تولیدی الفین، پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن۱، یــکی از بــزرگتــریــن تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار می‌رود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان