//
کدخبر: ۱۶۰۱۳۷ //

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی: سخت گیری ها نباید قدرت ریسک پذیری مدیران را کاهش دهد

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: سخت‌گیری‌ها و نگرانی از برخورد نهادهای نظارتی نباید باعث کاهش ریسک پذیری و محافظه کاری مدیران اقتصادی در دوران تحریم شود.

 مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی:
سخت گیری ها نباید قدرت ریسک پذیری مدیران را کاهش دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 علیرضا شریفی نیک نفس عصر امروز (یکشنبه) در سیزدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان نفت گاز و پتروشیمی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: بیشتر از تحریم‌های خارجی، مشکلات داخلی مشکل‌ساز است که باید با عقلانیت و همدلی رفع شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: اولویت اصلی صنعت پتروشیمی در شرایط حاضر این است که بازارهایی که ایجاد شده را حفظ کند.

وی به افزایش مشکلات ناشی از تحریم اشاره کرد و افزود: پس از توافق برجام حدود 18 شرکت کشتیرانی در کشور ایجاد شده که به ارائه خدمات پرداختند اما پس از تشدید تحریم‌ها به تدریج فعالیت خود را ترک کردند.

شریفی توضیح داد: کانال های مالی که در گذشته وجود داشت نیز اکنون کاهش یافته است.

وی یادآورشد که افزایش هزینه‌های حمل و نقل محصولات پتروشیمی سبب کاهش شدید سودآوری شده به طوری که حاشیه سود برخی مواد صادراتی پتروشیمی به زیر یک درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی اکنون با ریسک بالا اقدام به صادرات محصولات و دریافت پول می کنند.

شریفی به تحولات بازارهای جهانی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تحولاتی که رخ داده نشان می‌دهد باید به دنبال استفاده از روش‌های نوین در صادرات بود و در ساختارهای کنونی بازنگری کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت سابیک عربستان محصولات خود را با اسناد اعتباری 6 ماهه به فروش می رساند، این در حالی است که بیشتر پتروشیمی‌های کشور تحت نظر صندوق‌های بازنشستگی قرار دارند که به علت نیاز به پول برای پرداخت حقوق بازنشستگان و سایر هزینه‌ها ناچار به فروش نقدی هستند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی به تحولات جهانی صنعت پتروشیمی اشاره و از تولید شیل گاز آمریکا، افزایش تولید محصولات این کشور و ظهور رقبای جدید به عنوان تهدیدات جدید صادرات پتروشیمی یاد کرد.

وی توضیح داد: برای توسعه صادرات و حفظ بازارها باید از ابزارهای جدید بهره گرفت و در سیاست های صادراتی بازنگری کرد.

شریفی با انتقاد از وضع تعرفه‌های بالا برای صادرات پلیمر ایران افزود: در حالی که ترکیه برای صادرات پلیمر ایران تعرفه هفت و نیم درصدی وضع کرده، شرکت های دیگر مانند سابیک عربستان با تعرفه صفر درصد اقدام به صادرات به این کشور می‌کنند که باعث کاهش قدرت رقابت شرکت های ایرانی شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: در حالی که شرکت های ترکیه ای می توانند برخی محصولات خود را با تعرفه پایین به ایران صادر کنند چرا اقدامی برای کاهش تعرفه‌های محصولات صادراتی پلیمر ایران نمی‌شود.

وی از عدم وجود نهاد رگولاتوری (هماهنگ سازی) در ایران انتقاد کرد و گفت: در مسائل و موضوعات مرتبط با صنعت پتروشیمی شاهد عدم تمرکز و موازی کاری هستیم که باید رفع شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان