//
کدخبر: ۴۹۹۷۹ //

مرکز آمار رشد اقتصادی بهار را ۷ درصد اعلام کرد

براساس اطلاعات مرکز آمار ایران رشد اقتصادی بدون نفت در بهار سال جاری معادل ۷ درصد و رشد با نفت معادل ۶.۵ درصد بوده است.

مرکز آمار رشد اقتصادی بهار را ۷ درصد اعلام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۶ به رقم ۱۸۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان با نفت و ۱۴۵ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان بدون احتساب نفت بوده است. رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ۱۷۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان و بدون نفت ۱۳۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که نشان از رشد ۶.۵ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۷ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در بهار سال ۱۳۹۶ دارد.

 

نتایج مذکور حاکی از آن است که در سه ماهه نخست سال جاری رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۳.۱ درصد، گروه صنعت (استخراج نفت خام و گاز طبیعی، سایر معادن، صنعت، انرژی و ساختمان) ۴.۹ درصد در گروه خدمات ۸.۳ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل رشد داشته است.

 

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ۱۵ بخش اصلی متشکل از ۴۲ رشته فعالیت انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیربخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگلداری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیربخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تامین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است.

 

گروه خدمات شامل زیربخش‌های عمده فروشی و خرده‌فروشی، هتل و رستوران، حمل و نقل و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی، مستغلات، امور عمومی، آموزش، بهداشت و مددکاری و سایر خدمات است.

 

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان