//
کدخبر: ۲۰۴۷۶۷ //

افراد بیکار از چه روشی شغل پیدا می کنند؟

باتوجه به تعداد بیکاران (۳۲۶۰۷۹۶ نفر در سال ۱۳۹۷) به طور متوسط هر بیکار تقریباٌ از سه روش برای جستجوی کار( شغل) استفاده نموده است.۳۳.۹ درصد شاغلان با "پرس و جو از دوستان و آشنایان" کارپیدا کردند.

افراد بیکار از چه روشی شغل پیدا می کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اطلاعات نتایج طرح آمارگیری نیروی کار سال 1397 نشان میدهد 33.9 درصد از اقدامات انجام شده برای جستجوی کار( شغل) توسط بیکاران 10 ساله و بیشتر مربوط به "پرس و جو از دوستان و آشنایان"، 21.0 درصد "ثبت نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی غیردولتی" 16.7درصد "درج آگهی در روزنامه  یا مطالعه آگهی های استخدامی" 16.1درصد "تماس با کارفرما (صاحب کار)" بوده است.

باتوجه به تعداد بیکاران (3260796 نفر در سال 1397) به طور متوسط هر بیکار تقریباٌ از سه روش برای جستجوی کار( شغل) استفاده نموده است. نکته قابل توجه آن است که د

ر سال 1396 نیز چهار اقدام مذکور به عنوان عمده ترین اقدامات صورت گرفته برای یافتن شغل توسط بیکاران در کشور انجام شده است.

این گزارش نشان میدهد از میان اقدامات انجام شده بیکاران در یافتن شغل در سال 1397 نسبت به سال 1396، به ترتیب سهم "تماس با کارفرما" 1.1 درصد، "جستجوی منابع مالی و امکانات برای شروع فعالیت خوداشتغالی" 0.8 درصد، "پرس و جو از دوستان و آشنایان" 0.8 درصد ، "سایر روش ها" 0.7 درصد و "تقاضای جواز کسب یا پروانه کار" 0.2  درصد افزایش داشته است و در مقابل "پرس و جو از دوستان و آشنایان" 0.4 درصد ، "ثبت نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی غیردولتی" 0.6 درصد و "درج آگهی در روزنامه یا مطالعه آگهی های استخدام" 1.9 درصد کاهش یافته است. 

55

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۷۶۷ //
ارسال نظر
 
  • حبیب باوی فرزند غضبان کد ملی 1753531780

    من که بیکاریم و چهارتا بچه چه باید کنم کمک کنیم با کی باید صحبت کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان