//
کدخبر: ۱۸۲۹۲۹ //

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توسعه مشاغل خرد راه حل جلوگیری از بیکاری کارگران است

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران بر زندگی مزد بگیران ثابت تاثیر دارد و بیشترین فشار را به آنها تحمیل می‌کند، گفت: اشتغال و جلوگیری از بیکاری کارگران با توسعه مشاغل خرد ممکن است.

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توسعه مشاغل خرد راه حل جلوگیری از بیکاری کارگران است
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی ربیعی عصر پنجشنبه در نشست تشکل های جامعه کارگری یزد که به مناسبت هفته کار و کارگر( پنجم الی 11 اردیبهشت) در این شهر برگزار شد، اظهار داشت : این هفته نمادین فرصتی برای مروری دوباره در مجموعه مسائل و مشکلات جامعه کارگری است که سالانه تکرار می شود.
وی افزود : در شرایط تحریم برای حفظ اشتغال و با ایجاد مشاغل جدید باید به سمت توسعه اشتغال خرد برویم و درآمدهای افراد را افزایش دهیم که صندوق کارآفرینی امید در این مسیر نگاه و اقدامات خوبی دارد.
رئیس هیأت مدیره صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تلاش‌ها برای کاهش مشکلات کارگری ادامه دارد و مسئولان و تشکل ها به دنبال کاهش دغدغه های این قشر هستند، اضافه کرد: در پیچ و خم سختی های امروز مشکلات گذشته کارگری به نوعی فراموش شده است.
ربیعی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با حمایت های امام راحل روز کارگر به نیکی گرامی داشته شد، گفت: جریان کارگری در کشور ریشه دار و طولانی است و سعی کرد که با انقلاب اسلامی همراه باشد و معتقدم کارگران انقلابی ترین قشر نظام هستند که با همه مشکلات در کنار انقلاب ماندند.
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نگاهی گذرا به وضعیت 40 ساله کارگران اظهار کرد: شان و منزلت جامعه کارگری باید بیش از اینها باشد، متاسفانه مسائلی که با آن روبرو هستیم دشواری های پیچیده ای را برای جامعه کارگری به بار آورده است.
وی همچنین با اعلام همبستگی و ابراز همدردی با کارگران سیل زده در برخی استان های کشور ادامه داد: معمولا در بحران ها بسیاری از گروه ها و افراد خود را نشان می دهند و سعی دارند، بگویند که فقط ما برای رسیدگی و کمک هستیم اما بعد از بحران که تنهایی بیش از گذشته به چشم می آید، کارگران دیده می شوند و مصائب و مشکلات‌شان بیش از پیش نمایان می‌شود به ویژه که در سختی‌های معیشتی هم به سر می برند.
رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید افزود: قطعا ریزش نیرو را در جریان کارگری داریم و عدم ایجاد شغل جدید موجب افزایش بیکاری می شود و تاثیر درازمدتی را بر جامعه کارگری خواهیم دید.
وی با تاکید بر تقویت تشکل های کارگری ادامه داد : ظلم به کارگران به عنوان یک طبقه آرمان گرا که مطالبه گر عزت ملی هستند، نتیجه رفتارهای ظالمانه ای است که عزت نفس ما را نشانه رفته است اما غافل است به آن تن نمی دهیم.
ربیعی با بیان اینکه نظام بیمه بیکاری باید به سمت کارگرانی برود که در تهدید ریزش و در معرض بیکاری قرار دارند، اظهار داشت: باید روی قدرت خرید و افزایش قدرت خرید برنامه ریزی کنیم و سیاست هایی در این مدت تدوین شود که کمترین ریزش را داشه باشیم.
ربیعی با تاکید بر اینکه باید منابع تامین اجتماعی بیشتر صرف کارگران شود اظهار داشت: سازمان های حمایتی نیز باید دوام و قوام و ماندگاری خود را برای قوی کردن جامعه در برابر فشارهای تحریم داشته باشند و منابع تامین اجتماعی نیز به گونه‌ای تقویت شود که بتواند زندگی بازنشسته ها و کارگرانی که بیمه بیکاری دریافت می کنند را به خوبی پوشش دهد.
این مسئول صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: حفظ اموال کارگران در این شرایط که با بیکاری افسار گسیخته رویروست ،اولویت دارد و اگر قرار به واگذاری باشد باید حفظ اشتغال مد نظر قرار گیرد.
همچنین مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی یزد گفت: در فرهنگ متعالی کار، رمز پیشرفت جامعه در گرو بها دادن به کار و تلاش و به کار گیری استعدادهای خلاق و سرشار از نبوغ نهفته در سرمایه های انسانی ساعی و کارآمد است و کارگر به عنوان قشر شریف و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور، نقش آفرینی می کند.
محمدحسین ریاحی با اشاره به اینکه 1398 از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شد ، افزود : امیدواریم با همه محدودیت هایی که وجود دارد بتوانیم با سختکوشی جامعه کار و کارگری عرصه ای پویا تر داشته باشیم و با داشتن امید به آینده ای روشن جامعه خود را بسازیم.
وی اقتصاد و پویایی صنعت را وابسته به تعامل مناسب کارگر، کارفرما و دولت دانست و ادامه داد : با ایجاد همدلی و همسو کردن دیدگاه ها بسیاری از مشکلات بخش های صنعت ، خدمات و کشاورزی رفع خواهد شد؛ یکی از وظایف مهم تشکل کارگری ایجاد ارتباط موثر میان کارگر و کارفرماست.
مدیرکل تعاون یزد ، حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امید است برنامه هایی که در حوزه خدمات داریم با توجه به رویکرد استان و شرایط جغرافیایی یزد با کمک جامعه کارگری و حمایت تشکل ها برنامه های اقتصادی را استوار پیش ببریم و بحث حمایت از کالای ایرانی را به عنوان دستور کار در فعالیت ها به طور جدی دنبال کنیم.
در نخستین روز از هفته کارگر علی ربیعی رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید به همراه مدیرکل، مدیران عضو شورای هماهنگی و روسای ستادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر اجرایی خانه کارگر، مسئولان بسیج کارگری و تشکل کارگری و کارفرمایی با حضور در مسجد روضه محمدیه با آرمان های سومین شهید محراب آیت الله صدوقی ، شهدای انقلاب و امام راحل تجدید پیمان کردند و در ادامه در گلزار شهدای خلدبرین با اهدای گل و غبار روبی مزار شهدا، یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشتند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان