//
کدخبر: ۱۷۳۹۳۰ //

۲۰۴ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و فراگیر در لرستان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پرداخت ۲۰۴ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و فراگیر در این استان خبر داد.

۲۰۴ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و فراگیر در لرستان پرداخت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی آشتاب شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت توجه به بحث اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است چرا که این مناطق از قدیم الاایام کانون تولید و اشتغال بوده‌اند.

وی ادامه داد: طرح اشتغال روستایی باعث ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی می‌شود و در لرستان نیز اطلاع‌رسانی خوبی صورت گرفته و استقبال مناسبی را نیز دیدیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: مجموع عملکرد لرستان در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر ۱۲۸ میلیارد تومان بوده اما با تلاش‌های صورت گرفته ۲۰۴ میلیارد تومان طرح موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال را برای ۵ هزار و ۱۵۷ نفر مهیا می‌شود.

آشتاب در ادامه با اشاره به اینکه ۴۹۵ میلیارد تومان طرح در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر در لرستان وجود دارد، افزود: البته سهم استان ۱۸۶ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۲۰۴ میلیارد تومان پرداخت شده و در نتیجه انتظار داریم در زمینه افزایش سهم استان کمک شود.

وی عنوان کرد: بواسطه شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها برخی از طرح‌ها با مشکل مواجه شدند و اگر بانک‌ها در قالب متمم این امر را در نظر گیرند مشکل برخی از متقاضیان برطرف می‌شود.

این مسوول بیان کرد: در حوزه اشتغال حمایتی سهم لرستان ۱۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که ۶۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و عملکرد پرداختی استان تاکنون ۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است؛ البته طرح‌ به اندازه کافی داریم اما بروکراسی بررسی طرح‌ها زیاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در بررسی‌های انجام شده بیشترین انحراف در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل خرد است.

برای اینکه صحت پرداخت تسهیلات و تبدیل این تسهیلات انجام شود نظارت بر طرح‌ها در دستور کار قرار دارد و بر اساس آمارهای موجود ۸۶ درصد تحقق برنامه داشتیم.

آشتاب گفت: در حوزه کارورزی بالغ بر ۴۴۷ نفر از محل این طرح در بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی لرستان مشغول به کار شده‌اند.

وی عنوان کرد: در زمینه پرداخت مشاغل خانگی ۲۳ میلیارد تومان سهم استان بوده که ۱۸ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان