//
کدخبر: ۱۷۴۱۹۳ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۲۵

در حالی که نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افزایش تولید نفت آمریکا موجب شده تا رشد قیمت ها محدود شود، قیمت جهانی نفت روز جمعه اندکی کاهش یافت.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افزایش تولید نفت آمریکا موجب شده تا رشد قیمت ها محدود شود، قیمت جهانی نفت روز جمعه اندکی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با 9 سنت کاهش به 58 دلار و 52 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز که روز پنجشنبه تا رقم 68 دلار و 14 سنت بالا رفته بود، در پایان معاملات روز جمعه با 7 سنت کاهش به 67 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در پایان معاملات هفتگی به ترتیب 4.1 و 1.9 درصد رشد داشت.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار در حال حاضر تلاش می کند تا گزارش های مختلفی را که سیگنال های ضد و نقیضی در مورد آینده عرضه و تقاضا ارسال می کنند هضم کند... نشست آتی اوپک و متحدانش چندان در تعیین مسیر بازار نفت چندان موثر نبوده است.»

کشورهای عضو اوپک و متحدانشان از جمله روسیه سال گذشته توافق کردند که در واکنش به افزایش تولید و از جمله رشد تولید نفت شیل آمریکا تولید خود را کاهش دهند.

نشست اوپک و متحدانش قرار است روزهای 17 و 18 آوریل برگزار شود. بانک آمریکایی جفریز در یادداشتی نوشت: «اگر اوپک و متحدانش تصمیم به تمدید کاهش تولید بگیرند... انتظار داریم که روند کاهش ذخایر نفتی حداقل تا 3 ماهه سوم سال ادامه یابد.»

آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد، بازار نفت در سه ماهه نخست امسال شاهد مازاد عرضه اندکی خواهد بود، اما در سه ماهه دوم کمبود حدودا نیم میلیون بشکه ای عرضه را تجربه خواهد نمود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان