//
کدخبر: ۱۶۰۴۶۶ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

در حالی که کاهش عرضه نفت از سوی اوپک و روسیه موجب افزایش یک درصدی قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه شده است، تحلیلگران می گویند به دلیل چشم انداز منفی اقتصاد جهانی بعید است رشد قیمت ها ادامه یابد.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 63 سنت، معادل 1.1 درصد افزایش به 59 دلار و 62 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 50 سنت، معادل یک درصد افزایش به 51 دلار و یک سنت رسید.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: «تاثیر کاهش تولید های اوپک و متحدانش به علاوه تحریم های ایران و کاهش رشد تولید نفت ماهانه آمریکا موجب خواهد شد قیمت نفت از سطح فعلی فراتر برود.»

اوپک و متحدانش از جمله روسیه توافق کرده اند که به منظور مهار مازاد عرضه، میزان تولید نفت خود را کاهش دهند.

در همین حال، دولت آمریکا در نوامبر سال گذشته تحریم های نفتی علیه ایران را مجددا به اجرا گذاشت. هرچند واشنگتن معافیت هایی را برای بزرگترین مشتریان نفت ایران به ویژه در آسیا در نظر گرفته است، اما صادرات نفت ایران از زمان اجرای تحریم ها به شدت کاهش داشته است.

در حالی که تولید نفت اوپک و روسیه کاهش یافته و ایران درگیر تحریم صادرات نفت است، تولید نفت آمریکا در اواخر سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه 11.7 میلیون بشکه در روز رسید. این افزایش تولید به تولید کنندگان آمریکایی اجازه می دهد تا نفت خود را از جمله به بازار آسیا صادر کنند.

در حال حاضر 3 محموله نفت خام آمریکا عازم چین است. اینها اولین محموله های نفتی ارسالی آمریکا به چین از اواخر ماه سپتامبر و آغاز شروع آتش بس 90 روزه جنگ تجاری بین دو کشور هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۴۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان