//
کدخبر: ۱۷۳۹۲۹ //

امام جمعه موقت تهران: نمایشگاه تولید ملی زمینه ارتقای مهارت های زنان را فراهم کرد

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از شهرداری پایتخت برای برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این نمایشگاه در فراهم آوردن زمینه مناسب ارتقای مهارت های زنان سرپرست خانوار و ارتباط بنگاه های اقتصادی با این قشر موثر جامعه قدم برداشته است.

امام جمعه موقت تهران:
نمایشگاه تولید ملی زمینه ارتقای مهارت های زنان را فراهم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت و گو اظهارداشت: این نمایشگاه همچنین فرصتی را برای ارایه کالاهای تولیدشده و به دست گرفتن بازار و عرضه تولیدات داخل فراهم کرده است. 
وی افزود: این نوع فعالیت های صاحبان مهارت به جایگاه ارتقای تولید ملی و فرهنگ خرید کالای ایرانی ختم خواهد شد. 
ابوترابی فرد گفت: اگر نخست از ظرفیت زنان سرپرست خانوار و سپس بدنه جامعه برای تولید استفاده کنیم دو اتفاق مهم رخ خواهد داد.
وی افزود: نخست قیمت تمام شده کالا به شکل معناداری کاهش می یابد، در نتیجه امکان رقابت را افزایش می دهند و دوم سبب ارتقای کیفیت هم خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: در گذشته خانه های ایرانی در اقتصاد نقش موثری داشتند، در کنار فعالیت های خود با یک دار فرش، جاذبه های جدی را در خانه ایجاد و در ایام فراغت به تولید ملی، افزایش درآمد خانوار کمک می کردند اما امروز این وضعیت متاسفانه به شدت آسیب دیده است. 
وی ابراز امیدواری کرد که برپایی چنین نمایشگاه هایی و حضور معنادار خانواده به خصوص بانوان سرپرست خانوار این مسیر را هموار و به افزایش درآمد، تولید ناخالص داخلی، ظرفیت صادرات کالاهای ایرانی، درآمدهای ارزی کشور و در نتیجه رشد ارزش پول ملی زنان کمک کنند. 

**اقتصاد مبتنی بر تولید ملی
امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاکید بر اقتصاد مبتنی بر تولید ملی گفت: درآمدهای ناپایدار و آسیب زای نفت شبکه اقتصاد ملی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: ما باید به دورانی بازگردیم که اقتصاد ما مبتنی بر تولید ملی باشد نه استخراج و فروش سرمایه ای به نام نفت و گاز. 
ابوترابی فرد تاکید کرد: باید به سوی جامعه ای حرکت کنیم که فرهنگ عمومی مسلط در آن جامعه خلق ثروت در سایه تولید کالا با پشتوانه علمی، دانش محور و برخورداری از ظرفیت ها و جاذبه های لازم برای در اختیارداشتن دانش بازار باشد. 
امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: با همه ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و تنگناهای اقتصادی، هنوز تولید دانش و داشتن مهارت و خلق استعداد، استفاده از ظرفیت برای خلق ثروت به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده است. 
آیین اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با حضور معاون اجتماعی شهردار تهران، زهرا بهروزآذر سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر، فاطمه راکعی مشاور شهردار در امور بانوان و جمعی از کارآفرینان به کار خود پایان داد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان