//
کدخبر: ۱۶۵۵۸۷ //

وزیر نیرو: ظرفیت نیروگاه‌های کشور در طول ۴۰ سال گذشته ۱۱ برابر شده است

وزیر نیرو در همدان گفت: در طول ۴۰ سال گذشته ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های ایران ۱۱ برابر شده است به گونه‌ای که ظرفیت ما از ۴۵۰ مگا وات در تابستان و زمستان به ۵۷ هزار مگاوات رسیده است.

وزیر نیرو: ظرفیت نیروگاه‌های کشور در طول ۴۰ سال گذشته ۱۱ برابر شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 رضا اردکانیان شامگاه سه‌شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و هیئت‌های اندیشه ورز همدان ضمن گرامیداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: اگرچه امروز ما برای رفع مشکلات مردم بربیان کمبودها و مشکلاتی متمرکز شده‌ایم اما باید دقت داشته باشیم این کار در مردم اثر منفی داشته و میزان رضایتمندی آنها را کاهش می‌دهد.

وی با قدردانی از برگزاری جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و هیئت‌های اندیشه‌ورز استان همدان ابراز کرد: هیچ جامعه‌ای بدون داشتن گذشته‌ای پر افتخار نمی‌تواند آینده‌ای برای آرزو کردن داشته باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه از اصلی ترین اهداف انقلاب اسلامی داتشن آینده‌ای برای آرزو کردن است که این روزها مورد هدف دشمنان قرار گرفته است، افزود:  هدف اصلی دشمنان مبارزه با توسعه، آزادی، حریت، استقلال جوامع و عدم استفاده از ظرفیت بزرگ مردمی در مسیر توسعه، سازندگی و دگرگونی جوامع است.

وی بیان کرد: طی چهار دهه گذشته دشمنان توطئه‌های بسیاری را علیه مردم ایران انجام دادند که در همه آنها هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و آن از بین بردن و مشغول کردن نیروی انسانی در جامعه است.

اردکانیان با تاکید بر اینکه ما کشوری ثروتمند با موقعیتی ممتاز داریم اما ثروت اصلی ما منابع انسانی است، گفت: ما برای استفاده از ظرفیت بزرگ نیروی انسانی باید برنامه مناسبی را در کشور تدوین کنیم.

 وی درباره پروژه‌های این وزارت خانه در طول 40 سال گذشته اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های ایران 11 برابر شده است به گونه‌ای که ظرفیت ما از 450 مگا وات در تابستان و زمستان به 57 هزار  مگاوات رسیده است.

وزیر نیرو با اشاره اینکه دستاوردهای ما در این عرصه افتخار آفرین است افزود: برق رسانی در وزارت نیرو از 4 هزار و 400 روستا  به 57 هزار روستا رسیده است و امروز ما هیچ روستای بالای 10 خانواری نداریم که برق نداشته باشد.

وی با تشریح برنامه‌های سازمان‌های جهانی برای سال 2050 میلادی و مدیریت منابع آب، غذا و انرژی  اظهار داشت: امروز از هر 100 نفر 15 نفر به الکترسیته ، از هر 100 نفر 10 نفر به آب  و از هر 3 نفر 1 نفر به سیستم های ابتدای بهداشت دسترسی ندارند.

اردکانیان با اشاره به خدمات اراه شده در این عرصه  ابراز کرد: امروز مردم ما به گونه‌ای از امکانات بهداشتی برخوردار هستند که سطح برخورداری آن با کشورهای توسعه یافته  قابل رقابت است.

وی درباره وضعیت شبکه های جمع آوری فاضلاب در کشور نیز عنوان کرد: در ابتدای انقلاب ما تنها 4 شبکه تصفیه فاضلاب داشتیم در حالیکه امروز تعداد آنها به 217 شبکه افزایش یافته است و این یعنی 50 درصد مردم تحت پوشش شبکه های جمع آوری  و تفصیه فاضلاب قرار دارند.

وزیر نیرو با اعلام اینکه شاخص‌های استان همدان در این عرصه بیش از شاخص‌های کشوری است، گفت: میزان پوشش استان همدان در این عرصه 75 درصد بوده  که 25 درصد آن در زمان دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی با اعلام اینکه شهر سرکان تنها شهر کشور است که به صورت صد درصد تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارد عنوان کرد: گذشته ما گذشته پر افتخاری است که می‌تواند مبنایی برای ساخت آینده ما قرار گیرد.

اردکانیان از افتتاح 8 هزار و 250 طرح در عرصه های آب برق و فاضلاب در ایام الله دهه فجر خبر داد و مطرح کرد: برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این طرح ها 22 هزار میلیارد تومان  اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه امروز 3 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 25 مگاوات و با اعتبار250 میلیارد تومانی در استان همدان افتتاح شد، تصریح کرد: امروز عملیات اجرایی سد گرین نهاوند نیز آغاز شد.

 وزیر نیرو با تاکید براینکه استان همدان از استان‌های هدف برای اجرای طرح های وزارت نیرو به شمار می‌آید، گفت: در راستای تامین و توسعه آب شرب پایدار همدان نیز طرح هایی در دست تدوین بوده که به زودی مشروح آن اعلام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۵۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان