//
کدخبر: ۱۶۴۴۱۵ //

کتاب آموزش زبان بوسنیایی ویژه فارسی زبانان منتشر شد

کتاب «آموزش زبان بوسنیایی» با هدف آشنایی و آموزش مقدماتی زبان بوسنیایی برای فارسی زبانان به کوشش سید مثیم میرهادی و وحید پرست تاش توسط انتشارات پرنده منتشر شد.

کتاب آموزش زبان بوسنیایی ویژه فارسی زبانان منتشر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سفارت ایران در سارایوو، در مقدمه این کتاب آمده است: زبان بوسنیایی یکی از زبان های شاخه اسلاو جنوبی است که به صورت عمده در کشور بوسنی و هرزگوین صحبت می شود. بوسنی و هرزگوین نزدیک به چهار میلیون جمعیت دارد که بیش از نیمی از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. 
زبان بوسنیایی و دو زبان کشورهای همسایه صربستان و کرواسی و مونته نگرو یعنی زبان های صربی و کرواتی دارای اشتراک ها و تفاوت هایی در بیان و نوشتار هستند، اما اشتراک این سه زبان به حدی است که با دانستن یکی از آنها می توان به راحتی با مردمان دو کشور دیگر نیز سخن و ارتباط برقرار کرد.
مولفان کتاب آموزش زبان بوسنیایی تاکید کردند که یادگیری هیچ زبانی صرفا با مطالعه کتاب ممکن نیست، اما مطالعه این کتاب می تواند شروعی خوب برای کسانی باشد که علاقه مندند با زبان بوسنیایی آشنا و در حد مقدماتی مکالمه و بخشی از قوائد بوسنیایی را فراگیرند. 
کتاب آموزش زبان بوسنیایی در قالب بیست و یک درس و سه ضمیمه منتشر شده است.
عباس حسین نژاد مدیر انتشارات پرنده در این باره گفت: کتاب آموزش زبان بوسنیایی گامی در جهت آشنایی بیشتر با زبان و فرهنگ منطقه بالکان به خصوص برای دانشجویان مطالعات اروپا، دانشجویان زبان شناسی، کارشناسان حوزه بالکان، پژوهشگران و علاقه مندان به فرهنگ در این منطقه است. 
کتاب آموزش زبان بوسنیایی برای فارسی زبانان در زمستان 1397 در 208 صفحه با قطع رقعی و بهای 35 هزار ریال توسط انتشارات پرنده منتشر شده و از طریق توزیع کتاب ققنوس به صورت حضوری و آنلاین در اختیار مخاطبان قرار دارد. 
مراسم رونمایی از این کتاب در آینده نزدیک با حضور علاقه مندان به زبان بوسنیایی برگزار می شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان