//
کدخبر: ۱۲۳۱۵ //

ناجا و راهداری به ارایه گزارش هزینه کرد عوارض دریافتی از بیمه شخص ثالث ملزم شدند

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بودجه سال آینده موظف شدند درباره شیوه هزینه کرد عوارض دریافتی از محل حق بیمه شخص ثالث گزارش سه ماهه به بیمه مرکزی ارایه کنند.

ناجا و راهداری به ارایه گزارش هزینه کرد عوارض دریافتی از بیمه شخص ثالث ملزم شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 این الزام در حالی صورت گرفت که آذرماه گذشته رئیس کل بیمه مرکزی در همایش روز صنعت بیمه نسبت به این موضوع گلایه کرد و گفت سازمان راهداری و نیروی انتظامی که بخشی از حق بیمه پرداختی شخص ثالث به آنها اختصاص می یابد، دریاه شیوه استفاده از این منابع در زمینه کاهش تلفات رانندگی گزارشی نمی دهند.

«عبدالناصر همتی» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نیروی انتظامی و سازمان راهداری را به ارایه گزارش شیوه هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه ملزم کنند تا زمینه تاثیر آن در کاهش تصادف جاده ای و بهره برداری بیشتر مشخص شود.

با تصمیم نمایندگان در زمان رسیدگی به لایحه بودجه 1396 کل کشور، 2 هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات حاصل از صدور بیمه شخص ثالث به سازمان راهداری و نیروی انتظامی اختصاص یافت تا برای کاهش تصادف جاده‌ای هزینه کنند.

بر اساس تبصره 10ماده واحده لایحه بودجه سال آینده، شرکت های بیمه‌ای مکلفند این مبلغ را از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی در جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت ها تعیین می شود و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد، به‌ صورت هفتگی به درآمد عمومی این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وجوه واریز شده در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در امور مربوط به کاهش تصادف هزینه شود.

با تصمیم نمایندگان مجلس، نظارت بر اجرای این بند بر عهده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

وجوه واریز شده شرکت های بیمه موضوع این بند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف شدند هر سه ماه یکبار گزارشی از شیوه هزینه این وجوه را به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارایه کنند.

این اقدام، گامی برای شفافیت بیشتر مالی در سازمان های دولتی به شمار می رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان