//
کدخبر: ۱۳۷ //
سردار اشتری

مردم ملاک ارزیابی امنیت هستند/افزایش ۴ درصدی رضایت از ناجا

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در ۶ ماهه گذشته مردم ۴ درصد بیشتر از عملکرد ناجا نسبت به سال گذشته رضایت داشته اند و ملاک ارزیابی ما نظر مردم است.

مردم ملاک ارزیابی امنیت هستند/افزایش ۴ درصدی رضایت از ناجا

سردار حسین اشتری در دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور گفت: یکی از ماموریت های تخصصی ناجا که پر استرس و البته در امنیت عمومی و امنیت مردم تاثیر گذار است، ماموریت های پلیس آگاهی است. حساسیت این مجموعه تخصصی بزرگ به اندازه آرامش مردم مهم است هرچقدر شما بیشتر فعالیت کنید آرامش و امنیت بیشتر می شود که با زندگی  مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به اینکه احساس امنیت از خود امنیت  مهمتر است، گفت: وقتی مردم احساس امنیت می کنند و امنیت عمومی و ملی بالا می رود مشخص می شود که بالاترین امنیت را ما در سطح منطقه داریم و این مهم قابل تقدیر است.

وی به همکاری خوب مردم با دستگاه های پلیسی و امنیتی اشاره کرد و گفت: باید تلاش مضاعف داشته باشیم که این احساس امنیت را افزایش بدهیم بعضی از مواقع یک شخصی احساس می کند شاید خودرواش را بخواهند به سرقت ببرند شاید این سرقت یک بار هم اتفاق نیفتد اما این حس عدم امنیت وجود دارد باید این احساس نبود امنیت را در کشور کاهش دهیم.

اشتری عنوان کرد: بروز جرایم در ایران نسبت به همه دنیا کمتر است و کشورهایی با حدود جمعیت ایران و کشورهایی که موضوعاتشان کمی شبیه ایران است از نظر آماری جرایمشان به مراتب از ایران بیشتر است، جرایم در کشور ما به نسبت همه کشورها بسیار کمتر است ولی ما به این مقدار و به اتفاقاتی که رخ می دهد و نگرانی هایی که وجود دارد، قانع نیستیم. آمارمان باز هم باید پایین باشد آمار ۹ ماهه نشان می دهد که بالای ۵ درصد کاهش جرایم داشته ایم به خصوص در جرایم تند و خشن کاهش قابل قبولی داشته ایم.

اشتری ادامه داد: شاخص هایی که برای پیگیری موضوعات قابل بحث به ناجا ارائه شده باید کاهش پیدا کند در آن حرفی نیست اما ملاکمان حرف های مردم است اگر مردم در نظر سنجی ها اعلام کردند که در محله ما و در شهر ما آمارهای جرایم کمتر شده است این برای ما مهم است.

افزایش ۴ درصدی رضایت مردم از ناجا

وی با استناد به آمار نظرسنجی هایی که توسط دیگر سازمان ها و نهادها از عملکرد ناجا انجام شده است، گفت: در ۶ ماهه گذشته مردم ۴ درصد بیشتر از عملکرد ناجا نسبت به سال گذشته رضایت داشته اند. سال گذشته رتبه دهم را در جدول داشتیم امسال به رتبه چهارم رسیده ایم که این بسیار قابل تامل است در حالی که سه نهاد و وزارتخانه ای که جلوتر از ناجا هستند نهادهای خدمات رسان هستند اما پلیس امر و نهی هم می کند این میزان رضایت مندی مردم از فعالیت هایی که پلیس انجام می دهد بسیار اززشمند است.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان