//
کدخبر: ۱۱۸۶۷۸ //
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

ممنوعیت استفاده از دلار در مبادله عراق با ایران مشکلی ایجاد نمی‌کند /مبادلات را با یورو و ریال انجام می‌دهیم

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از دلار در مبادله عراق با ایران مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: مبادلات را با یورو و ریال انجام می‌دهیم.

ممنوعیت استفاده از دلار در مبادله عراق با ایران مشکلی ایجاد نمی‌کند /مبادلات را با یورو و ریال انجام می‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی در مورد صحبت‌های اخیر مقامات عراق در خصوص ممنوعیت انجام مبادلات عراق با ایران با دلارهمزمان با دور جدید تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: بحثی که در حال حاضر از سوی مقامات عراقی مبنی بر ممنوعیت استفاده از دلار در مبادله با ایران مطرح شده از دو جنبه قابل بررسی است.

وی افزود: بیش از 80 درصد شاکله بانک‌های عراقی از نظر نحوه اداره و سرمایه‌گذاری آمریکایی هستند بر همین مبنا پیش‌بینی می‌شد که با بانک‌های عراقی در این بخش مشکلاتی داشته باشیم.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: البته خیلی نگران این موضوع نیستیم چون در بخش یورویی مبادلات انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کاشفی درباره دومین جنبه بررسی این موضوع نیز گفت: بخش عمده‌ای از معاملات با عراق بر اساس ریال ایران است که البته ممکن است تبعاتی برای ما داشته باشد چون ارزش پولی ما کاهش می‌یابد، اما افغانستان وعراق از کشورهایی هستند که با ارزش پولی ملی خود می‌توانیم با آنان معامله کنیم و این یک مزیت است.

وی تصریح کرد: این سیاست تاثیر چندانی بر صادرات کشور نداشته و اینکه یکی از مصادیقی که در پایین آمدن نرخ ارزش پول ملی با آن مواجه هستیم در بخش صادرات باعث رونق می‌شود بنابراین  به نظر نمی‌رسد مشکلی جدی برای ما وعراق ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرچند که این هم ادامه سیاست تحریم‌ها و نگرانی هایی است که این کشورها از آمریکا و اقدامات آنها دارند و از قبل هم پیش‌بینی می‌شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان