//
کدخبر: ۱۱۱۷۰۸ //

تعطیلی صنایع کرمانشاه از جمعه به یکشنبه تغییر یافت

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه قطعی برق صنایع کرمانشاه را غافلگیر کرده است، گفت: با هدف کاهش برق مصرفی و جلوگیری از خسارت به صنایع، روز تعطیل آنها از جمعه به یکشنبه تغییر خواهد کرد.

تعطیلی صنایع کرمانشاه از جمعه به یکشنبه تغییر یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی در جلسه بررسی مشکل قطعی برق صنایع و اصناف کرمانشاه که امروز(28 تیر) با قائم مقام شرکت توزیع برق و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی و اصناف برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه در سالیان قبل قطعی‌های برقی داشتیم، اما چند سالی بود که این مشکل دیگر تکرار نمی‌شد و قطعی های کنونی صنایع را غافلگیر کرده است.

وی با اشاره به پیامدهای قطعی برق برای صنایع کرمانشاه، عنوان کرد: دستگاه‌ها و سیستم‌های صنایع در این قطعی‌ها خسارت میلیونی می‌بیند، نیروی کار ساعت‌ها بیکار می‌شود و مواد اولیه زیادی نیز از بین می‌رود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی معتقد است، قطعی برق به هر یک از صنایع و واحدهای صنفی به یک شکل صدمه می‌زند که نمی‌توان برای همه آنها نسخه واحد پیچید.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، این پیامدها در شرایطی برای صنایع کرمانشاه رخ می‌دهد که نزدیک به شش ماه است با مسائل و مشکلات اقتصادی شدیدی مواجهند که طی 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

کاشفی با بیان اینکه ساختار کنونی صنایع استان و کشور نیز متناسب با این قطعی‌های برق نیست، اضافه کرد: اکنون سوخت مناسب از جمله گازوئیل و بنزین برای روشن کردن ژنراتورهای برق نیز در اختیار صنایع وجود ندارد.

وی از اینکه مسئولین کشور نیز برای مردم راجع به مشکلات توضیح نمی‌دهند انتقاد کرد و افزود: از اینکه امروز مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز در جمع صنایع و اصناف کرمانشاه برای پاسخگویی حاضر نشد، به شدت گلایه داریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به راهکارهایی که می‌تواند ضرر قطعی‌های برق را کمتر کند هم اشاره کرد و گفت: برای صنایع مهمترین چیز برنامه دقیق خاموشی‌ها است که بتوانند در زمان اعلام شده دستگاه‌ها و ماشین آلات را متوقف کنند که متاسفانه این زمان اصلا رعایت نمی‌شود.

کاشفی خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر است، اما درباره صنایع بزرگی که خارج از شهرک ها داریم مشکل شدید است.

وی از شرکت توزیع برق خواست در درجه اول زمان خاموشی‌ها را با خطای کمتری برای صاحبان صنایع پیامک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تامین سوخت مورد نیاز برای ژنراتورها را نیز ضروری خواند و ادامه داد: برای صنایعی که به هر شیوه بار برق مصرفی خود را مدیریت می‌کنند نیز باید تشویق هایی در نظر گرفته شود.

کاشفی اظهار کرد: به دلیل اینکه روز جمعه پیک بار کمتری داریم، از این پس صنایع روز تعطیلی خود را از جمعه به یکشنبه‌ها که پیک بار بیشتری داریم تغییر می‌دهند و جمعه‌ها را کار خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه صرفه‌جویی مصرف برق بین مردم بسیار قابل توجه است، افزود: ادارات و دستگاه‌ها نیز باید بیشتر به صرفه‌جویی دقت کنند.

وی گفت: به علاوه مشکل کمبود برق ممکن است در سال‌های آتی هم ادامه پیدا کند و مسئولین باید از هم اکنون به  فکر سال‌های آتی باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان