//
کدخبر: ۱۰۴۵۹۳ //

توزیع نوعی برنج تقلبی به نام ایرانی

رئیس اتحادیه خواربارفروشان همدان گفت: متاسفانه عده‌ای سودجو و متخلف در این روش برنج ایرانی را با نوعی برنج خارجی ترکیب می کردند و به عنوان برنج ایرانی با قیمتی مناسب در اختیار مردم قرار می‌دادند.

توزیع نوعی برنج تقلبی به نام ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا زارع،رئیس اتحادیه خواربارفروشان همدان اظهار داشت: دولت تا کنون در ارائه ارز 4200 تومانی به واردکنندگان برنج، روغن و حبوبات عمل کرده و این امر از افزایش قیمت این دسته از کالاها پیشگیری کرده است.

وی با بیان‌اینکه نمی‌توانم قیمت کالاهای غذایی را برای دو ماه آینده پیش‌بینی کنم، تصریح کرد: همه چیز وابسته به سیاست‌های دولت است به گونه‌ای که اگر دولت همچنان در ارائه ارز 4200 تومانی به واردکنندگان خوب عمل کند بدون شک در ماه‌های محرم و صفر با گرانی برنج و دیگر مواد پر مصرف مواجه نمی‌شویم.

رئیس اتحادیه خواربار فروشان همدان با بیان‌اینکه 90 درصد از روغن و دانه‌های روغنی مورد نیاز ما از خارج تامین می‌شود، ابراز کرد: چون سیاست‌های ارائه ارز به وارد کنندگان موفقیت آمیزه بوده هیچ گونه تغیر قیمت محسوسی در روغن احساس نکردیم.

کاهش قیمت 15 درصدی برنج هندی در ماه رمضان

زارع از کنترل قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان ابراز خرسندی کرد و افزود: در این ماه شاهد افزایش قیمت هیچ کالای ضروری نبودیم و حتی در قیمت برنج هندی 15 درصد کاهش داشتیم.

وی از عدم واردات برنج اروگوئه به کشور خبر داد و گفت: مدتی است بر اساس سیاست‌های دولت برنج اروگوئه که محصول قاره آمریکا است به کشور وارد نمی‌شود بنابراین وجود آن در مغازه‌ها مبنی بر تقلبی بودن آن است.

تقلب در برنج ایرانی قیمت آن را کاهش داده بود

رئیس اتحادیه خواربارفروشان همدان از توزیع نوعی برنج ایرانی تقلبی در چندین ماه گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه عده‌ای سودجو و متخلف در این روش برنج ایرانی را با نوعی برنج خارجی ترکیب می کردند و به عنوان برنج ایرانی با قیمتی مناسب در اختیار مردم قرار می‌دادند.

زارع تصریح کرد: اما دولت به خاطر سوءاستفاده متخلفین و مبارزه با این دسته از افراد واردات برنج خارجی که ابزار دست متخلفان بود را ممنوع کرد و این امر موجب شد دیگر نتوانند برنج خارجی را با ایرانی ترکیب کنند و این امر قیمت برنج مورد نظر را افزایش داد.

وی با اشاره به شعار امسال که حمایت از کالای داخلی است، گفت: با مصرف کالای ایرانی می‌توانیم برای هزاران جوان ایرانی اشتغالزایی کنیم و کشور خود را از وابستگی به محصولات کشورهای خارجی برهانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۵۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان