//
کدخبر: ۸۴۳۹ //
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد:

پایان امسال مراسم جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده زیرپوشش در کمیته امداد برگزار خواهد شد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: طبق قانون باید هرسال ۱۰ درصد از خانواده‌های تحت حمایت، از پوشش کمیته امداد خارج شوند و در پایان امسال مراسم جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده زیرپوشش را در کمیته امداد برگزار خواهیم کرد.

پایان امسال مراسم جشن اشتغال 100 هزار خانواده زیرپوشش در کمیته امداد برگزار خواهد شد

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از تسنیم، منصور قمشه‌ای در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد بابیان هدف کمیته امداد در ارتقا سطح زندگی خانواده‌های تحت حمایت اظهار داشت:ما در معاونت حقوقی کمیته امداد به دنبال توانمندسازی خانواده هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از نقش حمایتی این کمیته برای خانواده‌های زیرپوشش در امور حقوقی خبر داد و افزود:بخشی از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد مشکلات مختلفی دارند که ضرورت ورد جدی ما به این حوزه را می‌طلبد.

وی به 1650 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از این تعداد خانوار 1 میلیون و 50 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد قرارگرفته‌اند که تعدادی از آن‌ها درگیر مسائل حقوقی شامل مهریه، نفقه و ارث هستند.

قمشه‌ای با اعلام بازگشایی دفاتر مددکاری حقوقی در شعب کمیته امداد خاطرنشان کرد: ایجاد میز حقوقی در دفاتر کمیته امداد و امضا 80 تفاهم‌نامه با قوه قضاییه و ایجاد 190 شورای حل اختلاف در مراکز کمیته امداد برای تسهیل مشکلات حقوقی خانواده‌ها گام‌های مهمی است که کمیته امداد در این راستا برداشته است.

وی همچنین از همکاری وکلای خیر با کمیته امداد خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با کانون وکلا و رئیس کمیته امداد به امضا رسیده است که بر اساس این تفاهم‌نامه 3 هزار وکیل و حقوقدان نیکوکار با کمیته امداد همکاری خواهند کرد.

معاون حقوقی پارلمانی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اقدام دیگر این نهاد در مسیر حقوقی خانواده‌ها عنوان کرد: معافیت هزینه دادسرا در محاکم قوه قضائیه و همچنین عدم توقیف مستمری مددجویان کمیته امداد در محاکم قضایی ازجمله امتیازهایی است که برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته‌شده است.

وی هدف کمیته امداد را توانمندسازی و رواج اشتغال به‌جای مستمری‌بگیری دانست و گفت: به همین منظور در برنامه ششم توسعه کشور 16 مصوبه مستقیم پیرامون کمیته امداد مورد تصویب مجلس قرارگرفته است که اختصاص 2هزار و 100 میلیارد تومان از قرض‌الحسنه بانک‌ها در جهت اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های مددجو از مصوبه‌های مهم در برنامه ششم است.

معاون حقوقی پارلمانی کمیته امداد امام (ره) از افزایش دو برابر حقوق مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: افزایش مستمری خانواده‌ها بر اساس 20 درصد حقوق پایه قانون کار در سال آینده در دستور کار قرارگرفته که نکته بارز برنامه ششم توسعه است.

قمشه‌ای با اشاره به تصویب دوباره امکان تحصیل رایگان دانشجویان در برنامه ششم عنوان کرد: همچنین در کمیسیون تلفیق مجلس با تخفیف 50 درصدی جرائم غیبت خدمت نظام‌ وظیفه و معافیت برای پرداخت نکردن یک نوبت از هزینه انشعاب برق،گاز و فاضلاب در طی برنامه موافقت شده است.

وی همچنین با اشاره به هدف اشتغال‌زایی کمیته امداد به‌جای مستمری‌بگیری گفت:طبق قانون باید هرسال 10 درصد از خانواده‌های تحت حمایت، از پوشش کمیته امداد خارج شوند و در پایان امسال مراسم جشن اشتغال 100 هزار خانواده زیرپوشش را در کمیته امداد برگزار خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان