//
کدخبر: ۸۰۸۱ //

تعداد معلولان گلستان بیشتر از میانگین کشوری است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، تعداد معلولان در استان گلستان را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: در حالی که میزان معلولیت در کشور 2 درصد است و این رقم در استان گلستان به 2.6 درصد می رسد.

 تعداد معلولان گلستان بیشتر از میانگین کشوری است

به گزارش فرتاک نیوز حسین نحوی نژاد عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان بهزیستی شهرستان گالیکش با اعلام این خبر افزود: در کشور یک میلیون و 300 هزار معلول وجود دارند که بیشترین آنها معلولین جسمی حرکتی هستند.

وی متذکر شد با توجه به وجود معلولین زیاد در استان گلستان، حمایت بیشتر از این قشر، بویژه افرادی که در نوبت تحت پوشش قرار گرفتن هستند، ضروری است.

وی با تشریح وظایف متعدد سازمان بهزیستی گفت: این سازمان 125 وظیفه سخت از جمله حمایت از دختران فراری، معلولین و سالمندان را برعهده دارد ولی از نظر تخصیص بودجه به اندازه یک دانشگاه علوم پزشکی هم دیده نشده و این در حالی است که بهزیستی 4/5 میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

در حاشیه آیین بهره برداری از ساختمان اداری بهزیستی شهرستان گالیکش، ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان تعداد معلولین استان را 50 هزار نفر و با احتساب اعضای خانواده های آنها 105 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تمام تلاش ها معطوف به رفع و کاهش معضلات معلولین است.

در این آیین، بهره برداری از ساختمان اداره بهزیستی گالیکش که با زیربنای 330 مترمربع و با 2 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه احداث شده است، آغاز شد.

به گفته علی رمضانی رییس اداره بهزیستی گالیکش، این اداره 2100 مددجوی توانبخشی و اجتماعی و 700نفر مستمری بگیر اجتماعی و توانبخشی را تحت پوشش دارد و 600 نفر از معلولان نیز در نوبت دریافت مستمری قرار دارند که بهزیستی تاکنون نتوانسته برای آنها مستمری برقرار کند.

وی با اشاره به وجود 40 نفر در نوبت دریافت کمک هزینه درمان گفت: اعتبار مورد نیاز برای این افراد 400 میلیون ریال است و علاوه بر آن از دو سال پیش نیز پرداخت کمک هزینه جهیزیه قطع شده و برای این امر نیز 300میلیون ریال اعتبار لازم است.

رمضانی افزود: برای ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به تعداد 13 واحد برای 13 خانواده شهری و روستایی نیز نیازمند اعتبار و تامین زمین برای ساخت هستیم و علاوه برآن این افراد مشکل تامین آورده شخصی نیز دارند.

شهرستان گالیکش با بش از 60 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان