//
کدخبر: ۷۶۶۵ //
در گرامیداشت دهه مبارک فجر

۴۳ واحد مسکن محرومان در شهرستان مریوان افتتاح شد

43 واحد مسکن محرومان به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان مریوان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

43 واحد مسکن محرومان در شهرستان مریوان افتتاح شد

به گزارش فرتاک نیوز، مراسم افتتاح مسکن مددجویان شهرستان مریوان شامگاه سه شنبه با حضور مدیرکل کمیته امداد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، نماینده مجلس خبرگان رهبری و فرماندار شهرستان مریوان برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در این مراسم عنوان کرد: 43 واحد مسکن محرومان به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان مریوان افتتاح می‌شود که برای این تعداد واحد مسکن مددجویی، 370 میلیون تومان هزینه شده است.

قنبر موسی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه تا پایان ایام دهه مبارک فجر 86 واحد مسکن محرومان با اعتبار یک میلیارد و 790 میلیون تومان در سطح استان افتتاح6 می‌شود، افزود: ساخت سه واحد مسکن نیازمندان نیز با اعتبار 275 میلیون تومان از محل زکات و تامین اجاره مسکن 500 مددجوی تحت حمایت این نهاد از خدمات ویژه کمیته امداد به مناسبت ایام دهه مبارک فجر است.

وی در ادامه اظهار کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی مددجویان است و 70 درصد از سبد خانوار مددجویان کمیته امداد را هزینه مسکن تشکیل می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اظهار کرد: هم اکنون بیش از 3 هزار خانواده تحت حمایت این نهاد در کردستان دارای مسکن نامناسب و اجاره‌نشین هستند که با توجه به محدودیت اعتبارات این نهاد، امکان تامین مسکن برای همه این خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در صورتی که دستگاه‌های مربوطه به هر اندازه که زمین در اختیار کمیته امداد قرار دهند این نهاد با این ظرفیت، مسکن مناسب برای مددجویان و محرومان خواهد ساخت.

موسی‌نژاد در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد و سپاه پاسداران بیان کرد: هدف‌گذاری شده است از محل کمک های محرومیت زدایی سپاه یک هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان این نهاد احداث و بازسازی شود.

وی اظهار کرد: حل مشکل مسکن نیازمندان یکی از راه‌های توانمند کردن این خانواده‌ها است.

در ادامه برنامه‌های کمیته امداد شهرستان مریوان و در برنامه افتتاح طرح اشتغال مددجویان این شهرستان مسعود شهبازی مدیر کمیته امداد شهرستان مریوان عنوان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر 30 طرح اشتغال در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای این تعداد طرح اشتغال‌زا 430 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

شرکت در مراسم مراسم اهدای 22 فقره جهیزیه به ارزش 44 میلیون تومان به نوعروسان نیازمند و همچنین دیدار با خانواده‌های مددجوی کمیته امداد و خانواده‌های ایثارگر و جانباز نیازمند از دیگر برنامه‌های حضور مدیرکل کمیته امداد در شهرستان مریوان بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان