//
کدخبر: ۸۴۱۰۶ //

نقاط گردشگری شهرستان باخرز

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باخرز گفت: این منطقه با داشتن مناطق گردشگری بسیار خوب و دیدنی میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.


نقاط گردشگری شهرستان باخرز
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد جواد بلبلی در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: شهرستان باخرز به عنوان یکی از محورهای گردشگری منطقه به نوعی شرق خراسان محسوب می‌شود که میان شهرستان‌های تربت جام، تایباد و خواف قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان باخرز حدود هفت منطقه گردشگری دارد که یکی از آن‌ها، آبشار ارزنه به عنوان روستا هدف گردشگری به شمار می‌رود و در تمام طول سال پذیرای گردشگران است، افزود: از جمله مناطق گردشگری شهرستان باخرز می‌توان به منطقه گردشگری استای، پیر یادگار روستا منج، منطقه کنگل اشتین در روستا همت آباد، منطقه گردشگری توران، چشمه زرد روستا کردیان که در مجاورت روستا ارزنه قرار گرفته و بیشتر سه ماه اول سال را پذیرای گردشگران است، اشاره کرد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باخرز با بیان اینکه اهالی روستا منج مراسمی در اردیبهشت ماه دارند که شیر برنج را به صورت سنتی پخت می‌کنند و این امر در حال ثبت ملی در فهرست آثار معنوی است، اضافه کرد: هفته دوم اردیبهشت ماه پایان شیردوشی گوسفندان است و به شکرانه آن شیر دوشی و محصولی که تولید می‌شود مردم با شیر گوسفند شیر برنج تهیه می‌کنند.

وی در خصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان باخرز خاطر نشان کرد: در این منطقه دو اقامتگاه درخواست شده که تقریبا به تصویب رسیده است و متقاضیان که تعداد آن‌ها حدود چهار الی پنج نفر است در حال دریافت مجوز و دارای شرایط لازم هستند اما برای ایام عیدنوروز مورد استفاده قرار نگرفتند و مکانی که اردوگاه دانش‌آموزی آموزش و پرورش است را به صورت غیر رسمی و موقت در اختیار گردشگران قرار داده شد و دارای امکاناتی مانند آلاچیق، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، آشپزخانه و نمازخانه است که در کنار آبشار ارزنه خدماتی را به مسافران ارائه شد.

بلبلی در خصوص ویژه برنامه‌های ایام نوروز، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز سال جاری مصادف با ایام ولادت امام علی (ع) است برنامه‌ای بومی محلی را در روستا ارزنه در نظر داریم و نیز برنامه‌ای هم در روز سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت واقع در منطقه چشمه زرد برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان