//
کدخبر: ۷۲۲۶۵ //

پایان فرار ۸۰ تبهکار فراری در خراسان رضوی

80 تن از محکومان جرایم خاص و مخلان نظم و امنیت جامعه که پس از صدور احکام قانونی و شرعی در دستگاه قضایی و با توسل به ترفندهای متفاوت، قبل از اجرای حکم صادر شده، متواری شده بودند با تدابیر ویژه قضایی و تلاش نیروهای انتظامی در چنگ قانون گرفتار شدند.

پایان فرار 80 تبهکار فراری در خراسان رضوی
به گزارش فرتاک نیوز،

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی روز گذشته در گفت و گویی اختصاصی با بیان این مطلب افزود: رویکرد اصلی دستگاه قضایی درباره مجازات عاملان جرایم خاص و همچنین جرایمی که احساس امنیت را در جامعه خدشه دار می کند، برخورد قاطعانه و اجرای سریع احکام صادر شده است چرا که اجرای حکم و اطلاع شهروندان از مجازات های قانونی، موجب «احساس امنیت» در مردم می شود و امید را در دل های باورمندان به عدالت، زنده نگاه می دارد.

 

قاضی غلامعلی صادقی افزود: اما در این میان متاسفانه برخی مجرمان از برخوردهای رافت آمیز اسلامی و رعایت حقوق متهمان در دستگاه قضایی، سوءاستفاده می کنند و با سراب کورسویی برای رهایی از مجازات یا راهنمایی های اشتباه دیگران، پس از قطعی شدن رای دادگاه، متواری می شوند تا شاید از چنگ قانون و مجازات بگریزند. دادستان عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: این گونه افراد یقین بدانند که هیچ پرونده ای در اجرای احکام دادسراهای عمومی و انقلاب بسته نخواهد شد و تا زمان تحمل کامل مجازات های قانونی مجرمان، رسیدگی به آن ها ادامه می یابد.

 

مقام ارشد قضایی مشهد با تاکید بر این که شهروندان مطمئن باشند دستگاه قضایی برای دستگیری مجرمان و مجازات آن ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، افزود: اجرای سریع احکام صادر شده موجب عبرت آموزی اندک افرادی می شود که سودای ارتکاب جرم را در سر می پرورانند بنابراین یکی از راهبردهای اصلی در دستگاه قضایی، که به همت معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مشهد کلید خورد، تشکیل گروه ویژه ای برای شناسایی و دستگیری محکومان فراری بود تا این مجرمان هر چه سریع تر مجازات های قانونی و شرعی خود را تحمل کنند چرا که بازگرداندن این گونه مجرمان و اجرای مجازات جلوه ای دیگر از «امنیت» در جامعه را به نمایش می گذارد.

 

قاضی صادقی با اشاره به این که مجرمان و محکومان دستگاه قضا نیز به این باور رسیده اند که فرار بی نتیجه است و باید در برابر جرمی که مرتکب شده اند، مجازات متناسب را نیز تحمل کنند، اضافه کرد: ولی باز هم اندک مجرمانی هستند که تحت تاثیر وسوسه ها یا ناآگاهی از قانون، تلاش می کنند از اجرای مجازات بگریزند به همین دلیل طرح جمع آوری و دستگیری محکومان فراری در خراسان رضوی با برنامه ریزی و تدابیر ویژه معاونت اجتماعی دادگستری کل و همراهی صمیمانه دادسراهای عمومی و انقلاب در شهرستان ها، در دستور کار قرار گرفت. دادستان مرکز خراسان رضوی با قدردانی از نیروی انتظامی استان خراسان رضوی تاکید کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت وظایف ذاتی دیگر نهادها و سازمان ها نیز برای تسریع در دستگیری محکومان متواری با اولویت محکومان جرایم خاص و مواد مخدر، استفاده شد که در این زمینه 80 تن از محکومان فراری دستگیر و برای تحمل مجازات به مراجع مربوط به ویژه اجرای احکام دادسراها معرفی شدند. قاضی غلامعلی صادقی گفت: اجرای موفق این طرح در استان خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد بیانگر این حقیقت است که برنامه ریزی های اصولی و اجرای هدفمند و منسجم طرح های خاص، می تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم و «احساس امنیت» در جامعه ایفا کند. وی در پایان با قدردانی از همه افرادی که در اجرای این طرح همراه دستگاه قضا بودند به ویژه معاونت امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی افزود: شهروندان می توانند گزارش ها و اطلاعات خود را برای پیگیری سریع از طریق سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir ارسال کنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان