//
کدخبر: ۵۵۹۴۹ //
دادستان کرمانشاه:

برخورد با عرضه کنندگان مواد مخدر یک طرح مقطعی نیست

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: برخورد با عرضه کنندگان مواد مخدر تا حصول نتیجه ادامه دارد و یک طرح مقطعی نیست.

برخورد با عرضه کنندگان مواد مخدر یک طرح مقطعی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدحسین صادقی در حاشیه اجرای طرح پاکسازی محلات آلوده توزیع مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مبارزه با عرضه مواد مخدر با همکاری دستگاه قضایی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای مرداد آغاز و تاکنون 117 مرکز عرضه مواد مخدر در شهرستان کرمانشاه پلمب شده و نظارت می شود پلمب این مراکز باز نشود.

 

وی با بیان اینکه این طرح تا حصول نتیجه ادامه دارد، گفت: دستگاه قضایی برای تداوم اجرای این طرح عزم جدی دارد.

 

صادقی با بیان اینکه اجرای این طرح رضایت عمومی جامعه را به همراه داشته است، گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح امنیت عمومی جامعه است تا به نقطه مطلوبی برسیم.

 

دادستان کرمانشاه کاهش مصرف مواد مخدر، کاهش دسترسی آسان به مواد مخدر و قطع زنجیره قاچاقچی، توزیع کننده و مصرف کننده را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

 

وی افزود: هدف از اجرای طرح های پاکسازی کشف و جمع آوری مواد مخدر نیست، چون عرضه کنندگان با ایجاد موانع و تاخیری که در ورود پلیس به این مکانها ایجاد می کنند، این مواد را امحاء خواهند کرد. هدف پاکسازی محلات از مراکز عرضه مواد مخدر است.

 

وی با بیان اینکه اجرای موفق این طرح به همکاری مردم نیز نیاز دارد، گفت: مردم باید نسبت به محیط اطرافشان حساس باشند و اگر در محله شان شاهد عرضه مواد مخدر یا دیگر اقلام ممنوعه و یا تردد مشکوک افراد بودند، گزارش دهند.

 

صادقی اظهار کرد: در موارد قبلی اجرای طرح پاکسازی، این طرح تنها در کرمانشاه اجرا می شد، اما امروز(یکشنبه) بطور همزمان در دیگر شهرستانهایی که با این آسیب مواجه اند نیز اجرا می شود.

 

دادستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بین استفاده از مواد مخدر و گسترش سایر ناهنجاریها ارتباط معناداری وجود دارد، گفت: مواد مخدر ریشه بسیاری از ناهنجاریهاست و مردم از این آسیب به شدت ناراضی هستند.

 

وی گفت: در کنار این برخوردها باید با ایجاد اشتغال و بهبود معیشت، زمینه ارتکاب جرم را کم کنیم. همچنین اگر فرد معتادی مصرف مواد مخدر را ترک کرد باید مورد حمایت دستگاه های متولی قرار بگیرد.

 

صادقی با اشاره به وجود حدود 300 هزار حاشیه نشین در کرمانشاه، اظهار کرد: این افراد در معرض آسیب های اجتماعی بسیاری هستند و باید نظارت اجتماعی و انتظامی بیشتری در این مناطق صورت بگیرد. اولویت ما نیز جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی است.

 

دادستان کرمانشاه در پایان از خانواده ها خواست بیشتر مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند و به توزیع کنندگان مواد مخدر نیز هشدار داد که از رصد دستگاه های امنیتی، قضایی و انتظامی در امان نخواهند بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان