//
کدخبر: ۴۵۷۲۶۳ //
مدیر‌کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه خبر داد؛

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل پروانه‌ کسب کاغذی‌‌ به الکترونیکی

مدیر‌کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، آخرین مهلت تبدیل پروانه کسب‌ کاغذی‌‌ به الکترونیکی را ۲۵ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد.

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل پروانه‌ کسب کاغذی‌‌ به الکترونیکی

 دریافت مجوز کسب‌وکار در کمتر از ۴۸ ساعت

" محمود رشیدی‌اقدم " مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه در گفت‌وگو با فرتاک‌نیوز، یکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای بهبود فضای کسب و کار را ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این درگاه متقاضیان دریافت مجوز در تمامی ساعات شبانه‌روز با کمترین هزینه، ظرف مدت میانگین کمتراز ۴۸ ساعت مجوزکسب و‌کار دریافت می‌کنند.

 ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل پروانه‌‌کسب کاغذی‌‌ به الکترونیکی 

وی با اشاره به اینکه پیش از این مجوز‌های کسب‌و‌کار به صورت کاغذی ارائه می‌شد نیز گفت: تمامی دارندگان پروانه‌ کسب‌وکار تا ۲۵اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فرصت دارند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به دریافت مجوز الکترونیکی اقدام نمایند.

دریافت مجوز‌ کسب الکترونیکی، کاملا رایگان است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان تصریح کرد: تمامی کسانی که پروانه کسب یا مجوز کاغذی دارند،می‌توانند از طریق تلفن همراه خود به آدرس www.mojavez.ir مراجعه نمایند‌ و با انتخاب گزینه تبدیل مجوز قبلی یا کاغذی به شناسه یکتا، با ارائه «شماره سریال کارت‌ملی»، «کد پستی محل کار»و «شناسه مجوزصنفی»،به صورت کاملا رایگان نسبت به دریافت شناسه یکتا خود اقدام نمایند.

به گفته رشیدی اقدم، صاحبان کسب‌وکار با دریافت مجوز الکترونیک می‌توانند از خدمات دولتی وتسهیلات بانکی استفاده نمایند و با ارائه این مجوز امکان صادرات و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای آنها مهیا خواهد شد، همچنین از معافیت‌‌‌های مالیاتی نیز بهره‌مند می‌شوند.

 بیش از ۶۳ هزار مجوز کاغذی در استان وجود دارد/ تبدیل بیش از ۱۰‌هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

 این مسئول تعداد کل مجوز‌های کاغذی در استان را بیش از۶۳‌‌‌هزار مجوز عنوان کرد وگفت: از آغاز شروع این طرح تا‌کنون ۱۷ درصد (حدود ۱۰هزار) از مجوزهای کاغذی، به شناسه "یکتا‌" تبدیل شده‌اند، که امیدواریم تا پایان مهلت اعلام شده سایر دارندگان مجوز‌های کاغذی کسب‌وکار در استان نیز نسبت به دریافت مجوز الکترونیکی اقدام نمایند.

 ثبت بیش از ۷۵ هزار درخواست صدور  پروانه کسب در استان

وی‌در ادامه سخنانش تعداد درخواست‌های ثبت‌ شده برای صدور مجوز متقاضیان کسب‌و کار استان در درگاه ملی مجوز‌ها، از اول فروردین ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ را ۷۵ هزار و ۸۰۳ درخواست عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد برای ۵۲ هزار و ۱۹۹ مورد (حدود ۶۹ درصد) مجوز جدید کسب‌وکار صادر شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۷ هزار‌‌ و ۵۵۴ مورد از این درخواست‌ها (۲۳درصد) به علت عدم پیگیری متقاضیان یا نقص مدارک انجام نشده‌ و شش‌هزار و ۵۰ مورد (هشت‌درصد) نیز در دست اقدام است.

 ۲۷ درصد درخواست‌ مجوزها مربوط به مشاغل خانگی است

وی اذعان داشت: ۲۷ درصد درخواست مجوزها با تعداد ۲۰‌هزار‌ و ۵۱۱ مورد، مربوط به صدور مجوز کسب‌وکار در بخش مشاغل خانگی، ۴۰ درصد با تعداد ۳۰‌هزار و ۵۳۵ مورد مربوط به بخش اصناف و ۳۳ درصد با تعداد ۲۴ هزار و ۷۵۷ مورد مربوط به صدور مجوز در سایر مشاغل است.

بیشترین درخواست مجوز مشاغل خانگی مربوط به قالیبافی است

رشیدی اقدم در ادامه بیشترین درخواست صدور مجوز در مشاغل خانگی را مربوط به قالیبافی و در حوزه اصناف را مربوط به فروش پوشاک زنانه، سوپر‌مارکت و بنگاه معاملات ملکی عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۲۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان