//
کدخبر: ۴۴۸۲۸۴ //

انصراف ۹۵ کاندیدا‌های انتخابات مجلس در استان/ هشت مدیر دستگاه‌های اجرایی در استان کرمانشاه عزل شدند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از انصراف ۹۵ کاندیدای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

 انصراف ۹۵ کاندیدا‌های انتخابات مجلس در استان/ هشت مدیر دستگاه‌های اجرایی در استان کرمانشاه عزل شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

" علی شعبانی " رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(دهم اسفند) برگزار شد اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی و نظرسنجی انجام گرفته در یازدهم اسفند‌ماه شاهد رشد چشمگیر مشارکت در انتخابات نسبت به دوره‌‌های قبل خواهیم بود.
وی با اشاره به اجرای ۳۲ گام در راستای برگزاری انتخابات در استان گفت: تا به امروز ۳۱ گام را به صورت کامل پشت سر گذاشته‌ایم و‌گام سی‌ودوم را نیز فردا با اجرای انتخابات چشم‌گیر پشت سر خواهیم نهاد.
به گفته شعبانی حدود ۳۲‌هزار نفر در ۱۶۷۰ شعبه اخذ رای (۱۶۶۹ شعبه اخذ رای برای عموم و یک شعبه اخذ رای برای اقلیت‌های دینی) بر روند اجرای انتخابات در استان نظارت خواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: تمامی افراد اعم از رای دهندگان، داوطلبین و مجریان انتخاباتی از خود مردم هستند و به معنای واقعی مردم مجری انتخابات هستند.
وی تعداد افراد تایید صلاحیت شده در اول اسفندماه برای تصاحب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی در استان را ۲۹۴ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه داوطلبان حضور در انتخابات تا ۷۲ ساعت قبل از اجرای انتخابات فرصت انصراف و تغییرحوزه داشتند از تعداد ۲۹۴ نفر ۹۵ نفر در استان انصراف خود را اعلام کردند.
شعبانی تعداد افرادی که از حضور در انتخابات انصراف داده‌اند را به تفکیک شهرستان‌های استان؛ در حوزه انتخابیه شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ۱۰ نفر، در کرمانشاه ۳۴ نفر، در قصرشیرین،سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۱۳ نفر، در سنقر‌وکلیایی پنج نفر، در اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو ۲۵ نفر و در حوزه انتخابیه شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور هشت نفر عنوان کرد و‌گفت: تعداد ۹ نفر نیز از خارج از استان به حوزه انتخابیه کرمانشاه ( چهارنفر)، سنقر و‌کلیایی(دونفر)، دالاهو (دو‌نفر) اضافه شدند و در مجموع ۲۰۸ نفر برای تصاحب هشت کرسی مجلس در استان باهم به رقابت خواهند پرداخت.
وی تعداد نهایی داوطلبین استان با احتساب تعداد انصراف دهندگان و کسانی که با تغییر حوزه انتخابیه خود از خارج از استان به این تعداد افزوده شده‌اند را به تفکیک شهرستان‌‌‌ها؛ در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه را یکصدو یازده نفر، پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی یازده نفر، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۱۷ نفر، سنقر و کلیایی ۲۶نفر، اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو ۲۱ نفر، کنگاور، هرسین و صحنه ۲۲ نفر عنوان کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان در گوشه‌ دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از ساعت هشت صبح امروز دهم اسفندماه زمان تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌ها به اتمام رسیده گفت: هرچند تبلیغاتی در فضای مجازی در حال انجام است اما تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ستاد‌ها به اتمام رسیده و فعالیت کاندیداها پس از زمان قانونی ممنوع است.
به گفته شعبانی طی مدت قانونی تبلیغات کاندیدا‌‌ها با نظارت هیات استانی نظارت بر انتخابات و دستگاه قضا کلیه تخلفات از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، داوطلبین و طرفداران شناسایی شده و بر اساس مستندات ۱۴ نفر از مدیرانی که از اموال دولتی برای تبلیغات استفاده کرده‌اند به مراجع قضائی معرفی شدند.
رئیس ستاد انتخابات استان از عزل هشت مدیر دستگاه‌ اجرایی در استان خبر داد و گفت: مدیران عزل شده شامل؛ دو معاون فرماندار، یک دبیر ستاد انتخابات شهرستان، و پنج مدیر شهرستان بودند، همچنین سه نفر از اعضای هیات‌های اجرایی نیز عزل شدند.
این مسئول در ادامه تعداد مدیرانی که تذکر کتبی دریافت کرده‌اند را ۲۱ نفر، تعداد داوطلبینی که به دلیل انجام تبلیغات زود‌هنگام به مراجع قضائی معرفی شدند را چهار نفر و تعداد کاندیداهایی که به دلیل انجام تخلفات انتخاباتی به مراجع قضائی معرفی شدند را ۱۷ نفر عنوان کرد و بیان داشت: در صورتیکه خسارتی از سوی کاندیداها به مردم وارد شده است می‌توانند از طریق مراجع قضائی اقدام نمایند.
وی در ادامه فضای استان در حوزه تامین امنیت انتخابات را مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به فرآیندهای انتخابات‌های گذشته و آسیب‌شناسی انجام گرفته اطلس امنیتی تدوین شده است و تصمیماتی نیز در این زمینه اخذ شده که هیچ مشکل امنیتی در استان و مرزها شکل نخواهد گرفت و محدودیت امنیتی نیز در هیچ کجای استان نخواهیم داشت.
شعبانی اشاره‌ای هم به صحبت و دغدغه یکی از کاندیداها در مورد تخلفات در حوزه اخذ رای داشت و گفت: با حضور هیات‌های نظارتی در حوزه انتخابیه هیچ خطا و اشتباهی انجام نخواهند شد، اما اگر کاندیداها نسبت به آرا شمارش شده در شعب اخذ رای اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را نسبت به شمارش آرا دوباره در این شعب اعلام نماید.
رئیس ستاد انتخابات استان در پایان یادآور شد: بر اساس قانون جدید هیچ فردی حق تصویر‌برداری از برگه اخذ رای خود را ندارد و در این زمینه با متخلفان برخورد خواهد شد. همچنین هم استانی‌های عزیز برای شرکت در انتخابات با در دست داشتن یکی از مدارک شناسایی شامل؛ شناسنامه (با کد ملی درج شده)، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند در انتخاب شرکت نمایند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان