//
کدخبر: ۴۴۷۴۲۶ //
رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد؛

انصراف ۲۹ داوطلب حضور در انتخابات مجلس در استان کرمانشاه/ نظارت ۳۲ هزار نفر از عوامل اجرایی بر انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از انصراف ۲۹ داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.


انصراف ۲۹ داوطلب حضور در انتخابات مجلس در استان کرمانشاه/ نظارت ۳۲ هزار نفر از عوامل اجرایی بر انتخابات
به گزارش فرتاک نیوز،

هفتمین نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (سوم اسفند) برگزار شد.
"علی شعبانی" در ابتدای این نشست با اشاره انجام فرآیند دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دوم اسفندماه اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه اعلام شد و در حال حاضر با احتساب افرادی که انصراف داده‌اند ۲۷۷ نفر داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هستند که به ازای هر کرسی حدود ۳۵ نفر باهم به رقابت خواهند پرداخت.
وی تعداد افراد تایید صلاحیت شده به صورت قطعی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه را ۱۲۸ نفر اعلام کرد که پیش از این ۱۹ نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند.
به گفته شعبانی در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین ۲۹ نفر، در حوزه انتخابیه سنقر وکلیایی ۳۲ نفر، در حوزه اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو ۴۰ نفر در حوزه پاوه،جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ۱۸ نفر و در حوزه انتخابیه قصرشیرین،گیلانغرب و سرپل‌ذهاب ۳۰ نفر برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس ستاد انتخابات استان همچنین تعداد افرادی که از حضور در این دوره از انتخابات انصراف داده‌اند را به تفکیک شهرستان‌ها؛ کنگاور، هرسین و صحنه پنج نفر و حوزه انتخابیه اسلام‌آبادغرب و دالاهو را نیز پنج نفر عنوان کرد.
وی تصریح کرد: داوطلبانی که قصد ادامه حضور در انتخابات را ندارند تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رای‌گیری فرصت دارند انصراف خود را اعلام نمایند در غیر اینصورت پذیرفته نخواهد شد.
شعبانی اضافه کرد: تبلیغات کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفند در استان آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و با داوطلبینی که پس از مهلت قانونی اقدام به تبلیغ نمایند برخورد خواهد شد.
وی اشاره‌ای هم تخلفات تبلیغاتی در این دوره داشت و‌گفت: دیوار نویسی، هتک حرمت و تخریب ستاد کاندیداها، تعرض به ستادهای انتخاباتی، استفاده از کارناوال‌های تبلیغاتی در سطح شهر و روستاها، استفاده از بلندگوی سیار در خارج از ستاد انتخاباتی و استفاده از پلاکارد با ابعاد بیش از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر به‌جز درب ورودی ستادهای انتخاباتی ممنوع است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه از اعلام تذکر کتبی به ۱۷ نامزد انتخاباتی و تشکیل پرونده قضایی برای ۹ کاندیدای استانی خبر داد و افزود: تا‌کنون به شش مدیر استانی تذکر داده شده و سه مدیر شهرستانی نیز از سمت‌ خود عزل شده‌اند.
وی در گوشه‌ دیگری از سخنانش تعداد واجدین شرایط حضور در پای صندوق‌های رای در استان را یک میلیون و ۶۴۱ هزار و۴۲۳ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر مرد و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر زن هستند.
شعبانی همچنین تعداد رای اولی‌ها در استان را ۷۵ هزار و ۲۷۴ نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۵۰ نفر پسر و ۳۶ هزار و ۶۲۴ نفر دختر هستند.
وی در ادامه مجموع شعب اخذ رای در استان کرمانشاه را ۱۶۷۰ شعبه عنوان کرد و گفت: در شهرستان کرمانشاه ۶۴۶ شعبه، کنگاور،هرسین و صحنه۲۶۲ شعبه، سنقروکلیایی ۱۰۱ شعبه، اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو ۱۸۸ شعبه، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب ۲۲۶ شعبه و در شهرستان‌های پاوه، روانسر،جوانرود و ثلاث‌باباجانی نیز ۲۴۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار فعالیت خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه ۳۲ هزار نفر از عوامل اجرایی بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نظارت خواهند داشت گفت: بر هر صندوق اخذ رای ۱۷ نفر نظارت دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان اذعان داشت: برای شرکت در انتخابات پنج مدرک شناسایی شامل؛کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه معتبر است و افراد با ارائه هر کدام از این مدارک می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند.
وی آغاز فرآیند رای‌گیری را ساعت هشت صبح روز یازدهم اسفند عنوان کرد و افزود: این فرآیند تا ساعت ۶ بعدازظهر ادامه خواهد داشت و درصورت لزوم از سوی ستاد انتخابات کشور تمدید می‌شود.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان