//
کدخبر: ۴۴۵۰۷۴ //
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد؛

ضریب نفوذ ۴۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان/ پرداخت ۳۰ میلیارد تومان کمک‌هزینه کوتاه مدت به بیمه شدگان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از ضریب نفوذ ۴۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان خبر داد.

ضریب نفوذ ۴۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان/ پرداخت ۳۰ میلیارد تومان کمک‌هزینه کوتاه مدت به بیمه شدگان
به گزارش فرتاک نیوز،

"اسکندر کاکایی" مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (۱۷ بهمن‌ماه) به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: سازمان بیمه تامین‌ اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌های بیمه‌گر در کشور است که حدود هشت میلیون نفر از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است و حدود ۵۴ درصد از این تعداد با جمعیت ۴۷ میلیون نفری از خدمات مستمری، از‌ کارافتادگی و بازنشستگی استفاده می‌کنند.

ضریب نفوذ ۴۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان

 وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را ۲۲۷ هزار و مستمری بگیران اصلی را ۸۶ هزار نفر را عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در استان ۴۰ درصد است.

 پرداخت ۵۵۴ میلیارد تومان مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در آذرماه

 به گفته کاکایی طی ماه گذشته در استان را ۵۴۴ میلیارد تومان به مستمری بگیران این سازمان در استان پرداخت شده است.

افزایش ۱۰ هزار نفری بیمه شدگان اصلی و مستمری‌بگیران نسبت به سال ۱۴۰۰

مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه از افزایش ۱۰ هزار نفری جمعیت مستمری بگیران و بیمه شدگان اصلی استان از اابتدای سال ۱۴۰۰ تا آذرماه امسال خبر داد و گفت: به تعداد بیمه شدگان اجباری در استان نیز ۹ هزار نفر افزوده شده است.

پرداخت حدود ۲۲ میلیارد تومان هزینه ایام بیکاری به بیمه شدگان تامین اجتماعی

وی تعداد بیمه شدگان استان که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند را ۳۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در آذر‌ماه ۱۴۰۲ حدود ۲۲ میلیارد تومان هزینه بیمه بیکاری به بیمه شدگان این سازمان پرداخت شده است.

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان کمک کوتاه مدت به بیمه شدگان تامین اجتماعی تا پایان آذر‌ماه سال‌جاری

کاکایی از پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک کوتاه مدت به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان طی آذرماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مبالغ  شامل؛ ۸۸۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه غرامت ایام بیکاری ، دو میلیارد تومان کمک هزینه بارداری، یک میلیارد تومان هزینه پروتز ، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کفن و دفن و  ۳۴۰ میلیون تومان کمک‌هزینه سفر به همراه بیمار بوده است.

مطالبات ۴۸۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان استان

وی در گوشه‌ دیگری از سخنانش مطالبات تامین اجتماعی ازکارفرمایان را  ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: به دلیل اینکه ارائه خدمات به موقع از سوی تامین اجتماعی از طریق وصول مطالبات صورت می‌گیرد از کارفرمایان توقع داریم با اجرای تعهدات خود یاری‌گر سازمان تامین اجتماعی باشند، تا هم جریمه دوران تاخیر به آنها تعلق نگیرد و از کاهش هفت درصدی حق بیمه پرداختی نیز استفاده نمایند.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منوط به اعلام مصوبه مجلس و هیات وزیران است

کاکایی اشاره‌ای هم به تجمعات بازنشستگان استان داشت و گفت: در سازمان تامین اجتماعی نوع پرداخت حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت،بسته به سابقه و میزان  دستمزد متفاوت است و تامین اجتماعی بر اساس مصوبه مجلس یا هیات وزیران  می‌تواند قانون خلق نماید و قطعا برای افزایش حقوق اعلام مصوبه‌ای خارج از مجموعه تامین اجتماعی نیاز است‌.

پرداخت بیش از ۲۰۰۰ فقره تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی در استان

مدیرکل تامین اجتماعی اشاره ایی هم به تسهیلات پرداختی تامین اجتماعی به بازنشستگان داشت و افزود: تاکنون تعداد   ۲۲۷ هزار فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی در کشور و بیش از ۲۰۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان استان کرمانشاه پرداخت شده است.

ارائه ۵۹ خدمت در سامانه خدمات غیر‌حضوری تامین اجتماعی

وی در پایان یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان سازمان پیشتاز بیمه‌ای در راستای دولت الکترونیک ۵۹ خدمت را در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به  نشانی es.tamin.ir ارائه می‌دهد و شرکای اجتماعی این سازمان پس از ثبت‌نام می‌توانند از خدمات غیر‌حضوری آن استفاده نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۰۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان