//
کدخبر: ۴۳۶۰۰۳ //
رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

حذف کارتخوان از مطب‌ها در شأن پزشکان نیست

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست قضایی‌_پزشکی گفت: حذف کارتخوان از مطب‌ها در شأن پزشکان نیست.


حذف کارتخوان از مطب‌ها در شأن پزشکان نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست قضایی _پزشکی با هدف بررسی وضعیت حقوق عامه در نظام سلامت استان، بررسی وضعیت حقوقی نظام سلامت و بررسی وضعیت مالیاتی نظام سلامت استان با حضور رئیس‌کل دادگستری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از قضات و پزشکان و نمایندگان اداره مالیات و بیمه سلامت به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه حذف کارتخوان از مطب ها را باعث رواج بدنامی در جامعه پزشکان دانست. 
شهرام کرمی با بیان اینکه در سالهای اخیر جامعه پزشکی کشورمان پیشرفت های چشمگیری داشته است، اظهارکرد: در دهه های گذشته وضعیت پزشکی ما به گونه ای بود که حتی گاها برای بیماری های ساده هم به خارج از کشور وابسته بودیم. 
وی افزود: با گذشت سالها، پزشکی ما امروز در شرایطی قرار دارد که تقریبا اعزام بیماران به خارج از کشور را نداریم یا اگر وجود دارد، بندرت است و در مقابل حتی بیمارانی از کشورهای مختلف برای درمان راهی ایران می شوند. 
رئیس کل دادگستری  با تاکید براینکه تلاش نخبگان جامعه پزشکی کشور برای رشد این حوزه جای قدردانی دارد، گفت: البته بستر این پیشرفت ها در سایه سار نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شده و هرکسی هم که کمی انصاف داشته باشد، آن را تائید می‌کند. 
وی در ادامه به تلاش جامعه پزشکی کشورمان در دوران شیوع بیماری کرونا هم اشاره ای داشت و گفت: در آن برهه همگان تلاش ها و خدمات جامعه پزشکی را دیدند و زحماتی هم اکنون در مطب ها، بیمارستان ها و اتاق های جراحی می کشند، برکسی پوشیده نیست. دکترکرمی تصریح کرد: بنابراین، این حق جامعه پزشکی ما است که از جامعه تکریم و امنیت روانی را بخواهد و انتظار داشته باشد که مزد زحماتش را بگیرد، اما موضوعی که نباید فراموش کرد این است که تکریم همیشه باید دو طرفه باشد. وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی مصادیقی در جامعه پزشکی در خصوص نقض حقوق بیماران پیش می  آید که کل زحمات پزشکان را زیر سوال می‌برد. رئیس کل دادگستری استان ویزیت گروهی بیماران را  نمونه ای از این مصادیق عنوان کرد و گفت:  امروزه با پدیده ای مواجه هستیم که برخی از پزشکان برای اینکه از مالیات فرار کنند، بیماران با حال نامساعد را وادار می کنند که با سختی و مشقت به باجه های عابربانک مراجعه کرده و پول نقدی برایشان بیاورند که این مسئله در شان یک پزشک نیست. 
این مقام قضایی ریشه فرار مالیاتی برخی از پزشکان و برخی اصناف دیگر را  در پیشینه فرهنگی و نداشتن ضمانت اجرایی مناسب برای اخذ مالیات ها برشمرد و افزود: اگر یک ضمانت اجرایی مناسب داشتیم، از ابتدا این فرارهای مالیاتی وجود نداشت. دکتر کرمی تاکید کرد: حذف کارتخوان از مطب ها و گرفتاری هایی که این موضوع برای بیماران بوجود آورده، تنها بدنامی جامعه پزشکی را رواج می دهد. 
وی تاکید کرد: اگر پزشکان انتظار دارند که مردم حرمت آنها را نگه دارند، توقع می رود که آنها نیز در مقابل حرمت مردم را نگه  دارند. 
دکترکرمی به هجمه هایی که گاها به جامعه پزشکی وارد می شود اشاره کرد و گفت: قبول داریم که گاهی هجمه هایی علیه پزشکان بوجود می آید، اما بستر ایجاد این هجمه ها را همان چند درصد معدود از پزشکان که حقوق بیماران را رعایت نمی کنند، بوجود می آورند.
وی در ادامه به گلایه‌هایی که جامعه پزشکی از عدم تعیین دستمزد کافی برای پزشکان دارند هم اشاره کرد و گفت: این مسئله دلیلی نمی شود که یک پزشک به جای اینکه بیمار را در بیمارستان دولتی عمل کند به بیمارستان خصوصی ارجاع دهد. 
رئیس کل دادگستری تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه هرصنفی به فراخور حال خود با مشکلات اقتصادی و دستمزد مواجه است و ما هم نسبت به این مسئله آگاه هستیم، اما این نقصان بوجود آمده باید از طرف حاکمیت رفع شود و ما هم در همین شرایط تلاش کنیم تا به مردم خدمت داشته باشیم. 
وی در ادامه در خصوص جرائم حوزه پزشکی هم گفت: در حوزه پزشکی هم  مانند سایر مشاغل تخلفات و جرائمی رخ می دهد، اما ما همواره تلاش کرده ایم تا کرامت پزشکان را حفظ کنیم و مراجعه آنها به دستگاه قضایی را به حداقل برسانیم. 
رئیس کل دادگستری استان در بخش پایانی سخنانش به گلایه های جامعه پزشکی حاضر در این نشست در خصوص نصب نیوجرسی در مقابل مطب ها و اخذ عوارض از سوی شهرداری و نیز کندن تابلو پزشکان اشاره کرد و از معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستان کرمانشاه خواست تا این موضوع را پیگیری و مرتفع کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان