//
کدخبر: ۴۲۱۷۷۷ //

دادستان جدید کرمانشاه معرفی شد

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین استان و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دادستان کل کشور برگزار شد.

دادستان جدید کرمانشاه معرفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این مراسم که امروز (۱۹ شهریور) در محل دادگستری استان برگزار شد، از خدمات شهرام کرمی دادستان پیشین کرمانشاه که چندی پیش به‌عنوان رییس کل دادگستری استان کرمانشاه منصوب شد، تقدیر و حمیدرضا کریمی بعنوان دادستان جدید کرمانشاه معرفی شد.

شهرام کرمی در این مراسم با اشاره به معضلات اجتماعی بسیار کلانشهر کرمانشاه گفت: شهر یک میلیون نفری کرمانشاه با معضلات مختلفی مواجه است که عمده‌ترین آنها بحث سرقت‌های خرد و معتادان متجاهر است.

وی افزود: رفع این معضلات به تنهایی از عهده یک دستگاه برنمی‌آید و نیاز است مسئولین قضایی در کنار مسئولین اجرایی و انتظامی با تعامل سازنده همکاری کرده تا بتوانیم این معضلات را مرتفع کنیم.

وی به برخی معضلات خاص استان کرمانشاه هم اشاره و اظهار کرد: از جمله این معضلات بحث کوله‌بری و قاچاق کالا است که نه می‌توان برخورد جدی داشت و نه می‌توان مسامحه کرد، چرا که به ضرر کشور تمام می‌شود و نیاز است مسئولین بالادستی در این زمینه تدابیر جدی اتخاذ کنند.

کرمی گفت: بارها مسئولین کشوری به استان سفر کرده و وعده ساماندهی وضعیت کوله‌بری را داده‌اند اما هنوز تدبیر جدی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی در پایان به جایگاه دادستان در استان اشاره و تصریح کرد: دادستان هم یک قاضی است و هم یک مدیر قضایی در استان محسوب می‌شود و باید بتواند ضمن تدبیر امور و تقویت روابط با دستگاه‌ها و نهادهای نظامی، امنیتی و حکومتی، استقلال دستگاه قضا را نیز حفظ کند.

با برهم زنندگان "امنیت" جامعه مماشات نخواهیم داشت

 حمیدرضا کریمی دادستان جدید کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به وظایف گسترده دادستان، گفت: حدود ۳۰۰ وظیفه برای دادستان مشخص شده که همین امر مسئولیت این سمت را افزایش داده است.

وی در تشریح اولویت‌های کاری خود، اجرای دقیق اسناد بالادستی حوزه قضایی را یکی از این اولویت‌ها عنوان و تصریح کرد: از جمله این اسناد فرامین هشت‌گانه مقام معظم رهبری در جمع مسئولین قوه قضاییه است که برنامه‌ها و مسیر حرکت خود را بر اساس آن مشخص خواهیم کرد.

کریمی گفت: علاوه بر این، سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی دادگستری استان‌ها ابلاغی از سوی معاونت راهبردی قوه قضایی هم راهنمای مسیر ما در استان خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای پیشبرد بهتر امور، متناظر با اجرای اسناد بالادستی، برنامه‌هایی هم با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در استان تدوین می‌شود.

کریمی اولویت دیگر خود در استان را "صیانت از حقوق عامه" عنوان و تصریح کرد: دستگاه قضا با افرادی که متعرض اموال عمومی و اراضی ملی شوند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی "تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم" را هم یکی دیگر از اولویت‌های کاری خود در استان عنوان و تصریح کرد: با روند افزایش تشکیل پرونده، کار برای همکاران دستگاه قضا بسیار دشوار خواهد شد، بنابراین باید فکر جدی برای کاهش ورودی پرونده‌ها شود.

وی افزود: در همین راستا با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برنامه‌ریزی‌هایی را صورت خواهیم داد تا بتوانیم از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای شناسایی عوامل جرم‌زا استفاده کرده و گامی موثر در راستای رفع این عوامل و کاهش وقوع جرم در استان برداریم.

دادستان کرمانشاه مبارزه جدی و بدون مماشات با فساد را هم اولویت دیگر خود در استان عنوان و تصریح کرد: این موضوع در فرامین هشت گانه مقام معظم رهبری به شدت مورد تاکید است و برای ما اتمام حجت محسوب می‌شود و در همین راستا دستگاه قضا در بحث فساد ورود جدی خواهد داشت و مماشاتی در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

کریمی گفت: در بحث ترک فعل‌ها هم برخورد دستگاه قضا جدی خواهد بود، چرا که همین ترک فعل‌ها آثار زیان باری برای جامعه به دنبال دارد و حتما با نگاه ویژه‌تری به آن خواهیم پرداخت.

دادستان کرمانشاه رضایت حداکثری مردم از دستگاه قضا را هم اولویت دیگر خود در استان عنوان و تصریح کرد: این امر از طریق برخی اقدامات از جمله جلوگیری از اطاله دادرسی، رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های مُسن و معوق و نیز اجرای مجازات‌های قطعی محقق خواهد شد.

وی بر تعامل با دستگاه‌ها و سایر نهادهای استان هم تاکید و تصریح کرد: این تعامل با حفظ شأن و جایگاه و استقلال دستگاه قضا صورت خواهد گرفت.

کریمی برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت جامعه و مرتکبین جرائم خشن را هم یکی از اولویت‌های مهم کاری خود در استان عنوان و تصریح کرد: کوچک‌ترین مماشاتی در این زمینه نخواهیم داشت و پرونده این افراد از ابتدا تا انتها رصد شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی می‌شود.

دادستان کرمانشاه از حمایت قضایی از تولید و تولیدکنندگان هم به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کاری خود یاد کرد و افزود: برای تحقق شعار سال که "مهار تورم و رشد تولید" نام گرفته تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، از این امر به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کاری خود یاد کرد و افزود: قطعا در زمینه توسعه این فرهنگ با سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را خواهیم داشت و با هنجارشکنان این حوزه نیز برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

کریمی تاکید کرد: این اجازه را نمی‌دهیم که عده‌ای هنجارشکن احساسات مردم و عموم جامعه مذهبی و انقلابی استان را جریحه‌دار کنند.

وی از سرقت‌های خرد به عنوان یکی از معضلات اصلی استان و به‌ویژه شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: متاسفانه عمده این سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد که در تلاش هستیم با همکاری سایر دستگاه‌ها جهت ایجاد مراکزی برای نگهداری این افراد، به رفع این معضل کمک کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما در دادستانی کرمانشاه ایجاد یک بستر آرام و امن برای مردم استان خواهد بود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۷۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان