//
کدخبر: ۴۲۰۹۶۶ //

زائران اربعین از توقف و استراحت در شانه راه ها خودداری کنند

رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به ناایمن بودن حاشیه و شانه راه‌ها برای استراحت و خوابیدن، زائران اربعین از توقف در این مکان‌ها خودداری کنند.

زائران اربعین از توقف و استراحت در شانه راه ها خودداری کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: شانه راه بخشی از بدنه راه است که در دو طرف خط‌های عبور رفت و برگشت قرار داشته و برای توقف اضطراری ‌وسایل نقلیه به کار می‌رود.
وی افزود: در سوانح پیش آمده، وسایل نقلیه ای که به هر دلیل از مسیر اصلی خارج شده اند پس از ورود به شانه و حاشیه راه با خودروهای متوقف و سرنشینان آنها برخورد و خسارات و صدمات شدیدی وارد کرده اند
سرهنگ دستغیب تصریح کرد: این سوانح در شب ها به علت تاریکی هوا و عدم دید کافی رانندگان با شدت بیشتری اتفاق افتاده و به همین علت جان زائرانی که مبادرت به توقف و استراحت و خوابیدن در حاشیه و شانه راه ها می نمایند در خطر است.
رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: زائران در هنگام خستگی و نیاز به خوابیدن، باید در محل های امن مانند موکب ها و مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی توقف و استراحت نمایند و در مدت توقف از نزدیک شدن کودکان و افراد کهن سال به جاده جلوگیری نمایند.
وی در پایان گفت: هرگونه توقف غیر ضروری در حاشیه و شانه راه ها ممنوع بوده و چنانچه واقعه اضطراری مانند تصادف یا نقص فنی برای وسیله نقلیه پیش آید، بایستی با نصب علایم هشدار دهنده سایر رانندگان را از حضور خود آگاه کرده و در غیر این صورت از توقف خودداری گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۹۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان