//
کدخبر: ۴۱۸۲۹۸ //

سقف برداشت از خودپردازها در مرز مهران در روز یک میلیون تومان شد

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام با اشاره به اینکه ۹۰ دستگاه خودپرداز ثابت و سیار در مرز مهران مستقر می‌شود، گفت: سقف برداشت از این دستگاه‌ها در روز یک میلیون تومان است.

 سقف برداشت از خودپردازها در مرز مهران در روز یک میلیون تومان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در آستانه اربعین حسینی تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ای با هدف تسهیل در سفر زائران حسینی در استان ایلام و مرز مهران صورت گرفته است.

با توجه به اینکه امسال بیش از 66 درصد زائران از طریق سامانه سماح مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیکی و سهولت تردد در مرز مهران در موج برگشت این جمعیت افزایش پیدا کند.

90 دستگاه خودپرداز در مرز مهران مستقر می‌شود

طالب یاسمی گفت: 90 دستگاه خودپرداز در مرز مهران در راستای خدمات‌رسانی به زائران مستقر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام از آمادگی بانک‌ها در ایلام در راستای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم از سوی بانک‌ها برای خدمات دهی به زوار اربعین در مرز مهران اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه تمامی بانک‌های استان برای برگزاری مراسم اربعین از آمادگی کامل برخوردار هستند، افزود: خدمات مختلف بانکی در این ایام به صورت شبانه روزی به زائران ارائه می‌شود.

یاسمی با اشاره به اینکه 90 دستگاه خودپرداز ثابت و سیار در مرز مهران مستقر می‌شود ادامه داد: سقف برداشت از این دستگاه‌ها در روز یک میلیون تومان است.

یاسمی افزود: این خودپردازها در پارکنیگ اربعین ،برکت ، پایانه مرزی و خود شهر مهران جانمایی شده و در آنجا مستقر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بحث نقدینگی این خودپردازها نیز در حال تامین است خاطرنشان کرد: تعدادی از این دستگاه ها وارد استان شده و تعدادی نیز از استانهای دیگر در حال ورود به استان می باشد.

تامین آب پایدار برای زائران اربعین در مرز مهران

مدیرعامل آبفای استان ایلام گفت: تلاش برای برطرف کردن مشکلات زیرساختی تامین آب شرب زائران اربعین حسینی با حساسیت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این مشکل برای اربعین پیش‌رو بر طرف شده است.

ناصری به احداث 63 کیلومتر خط انتقال و ساخت منابع ذخیره به میزان 3800 متر مکعب آب در مرز مهران اشاره و بیان کرد: منابع تامین آب مورد نظر از 3 چاه  در "دشت محسن آب" مهران تامین و این منبع تامین آب دارای استانداردهای لازم بهداشتی است.

وی به سایر اقدامات در حال انجام برای رفع مشکل احتمالی آب زائران اشاره و خاطرنشان کرد: استقرار تیم‌های تعمیر و نگهداری، استقرار تانکرهای آب برای تامین بیشتر نیاز زائران نیز از دیگ برنامه‌های آبفای استان ایلام برای اربعین پیش‌رو است.

ناصری در ادامه به نبود مشکل آب زائران اشاره و خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از تجربه سنوات گذشته تمام اقدامات برای تامین آب شرب زائران اربعین پیش‌رو بدون مشکل خواهد بود.

200 کارگزار جهت خدمات‌دهی به گمشدگان در ایام اربعین اعلام آمادگی کردند

سجاد رحمانی با بیان اینکه 200 کارگزار جهت خدمات‌دهی به گمشدگان در ایام اربعین اعلام آمادگی کردند اظهار داشت: 65 درصد افرادی که قصد شرکت در پیاده‌روی همایش بزرگ اربعین را دارند مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند.

رحمانی گفت: این تعداد راهنما در پایانه مرزی مهران از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، لرستان و ایلام در شهرهای مهران و زرباطیه عراق جهت راهنمایی زائران و کمک به گمشدگان مستقر می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه نرم افزار همراه یار زائر طراحی شده است، تصریح کرد: با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی همراه زائران به صورت آفلاین نیز امکان پیدا کردن زائران گمشده در مسیر فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت ایلام در پایان به موکب شهدای منا در مرز مهران نیز اشاره کرد و افزود: این موکب با همکاری سازمان حج و زیارت و خیرین با ظرفیت روزانه 5 هزار پرس غذای گرم در خدمت زائران اربعین خواهد بود.

استقرار 6 جایگاه سیار سوخت در مسیر زائران مهران 

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان ایلام با بیان اینکه 3 جایگاه ثابت سوخت در شهر مهران قرار دارد، گفت: 6 دستگاه جایگاه سیار نیز جهت تامین سوخت خودرو های زائران مستقر می‌شود‌.

پرویز ایدون اظهار داشت: 6 جایگاه سیار در راستای تامین سوخت زائران اربعین در شهر مهران نصب و راه‌اندازی می شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمادگی کامل جهت افزایش جایگاه‌های سیار را تا سقف 10 مورد را دارد، خاطرنشان کرد: سوخت‌رسانی به زائران در شهر مهران توسط 3 جایگاه ثابت و 6 جایگاه سیار انجام می‌شود.

 مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان ایلام با اشاره به احتمال اینکه زائرانی که به استان ایلام مراجعه می‌کنند، سهمیه کارت خود را در مسیر به اتمام برسانند، افزود: در این راستا مقرر شده از محدودیت کارت‌های آزاد جایگاه‌ها کاسته و در همه جایگاه‌ها و حداقل هر سکو یک کارت آزاد در اختیار زائران قرار گیرد تا آنها با مشکل سوخت مواجه نشوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان