//
کدخبر: ۴۰۳۶۳۴ //

فاجعه در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سرقت سُرب‌های واحد رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، خواستار برخورد شدید با عاملان این سرقت شد.

فاجعه در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر قباد محمدی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه دستگاه رادیوتراپی که در درمان بیماران سرطانی به کار می رود نشست اشعه دارد، گفت: با توجه به این مسئله اطراف اتاق این دستگاه باید مقاوم باشد تا اشعه به بیرون نشست پیدا نکند.

وی افزود: با توجه به نشت اشعه از این دستگاه، هر شش ماه یکبار با همکاری سازمان انرژی اتمی نسبت به سنجش میزان اشعه در محیط اطراف اتاق رادیوتراپی اقدام می شود و آخرین بار که در دی ماه سال گذشته "دوزیمتری" (اندازه گیری دقیق تابش اشعه) در محل واحد رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) صورت گرفت، مشخص شد که نشت اشعه نداشته ایم.

محمدی گفت: حدود سه هفته پیش بود که با همکاری نیروهای حراست بیمارستان متوجه سرقت سرب های اتاق رادیوتراپی شدیم و مشخص شد که شخصی با توجه به اینکه اتاق‌های همجوار سقف کاذب دارند از مسیر سقف وارد شده و سرب های داخل سقف اتاق را به سرقت برده است.

وی افزود: تردد مشکوک  دو سه نفر در اطراف اتاق رادیوتراپی توسط دوربین ها شناسایی و نیروهای حراست با پیگیری این موضوع به سرقت سرب ها پی برده و نسبت به دستگیری این افراد اقدام کردند.

محمدی گفت: بلافاصله در روز بعد از دستگیری افراد، دوزیمتری در محیط اطراف رادیوتراپی انجام گرفت تا میزان نشت اشعه در اتاق ها و واحدهای اطراف مشخص شود که متاسفانه مشخص شد که اشعه تا طبقه بالای این واحد که واحد پاتولوژی قرار دارد هم نفوذ کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه واحد پاتولوژی را نمی توان تعطیل کرد، گفت: در همین راستا دستگاه رادیوتراپی خاموش و بلافاصله درخواست سرب دادیم و 300 قالب سرب در همان هفته اول در سقف کار گذاشته شد، اما باز هم نشت اشعه ادامه داشت و 300 قالب دیگر همین هفته نصب کرده ایم و خوشبختانه هم اکنون قسمت پاتولوژی از اشعه پاکسازی شده است.

وی افزود: با پاکسازی واحد پاتولوژی، دستگاه رادیوتراپی مجددا فعال شده و اتاق های همجوار که اشعه در آنها نشت پیدا می کند تعطیل شده‌اند.

محمدی گفت: قرار است هزار قطعه سرب دیگر ظرف یکی دو هفته آینده در اتاق رادیوتراپی نصب شود تا ایمن سازی آن کامل شده و نشست اشعه به اتاق های اطراف بطور کامل قطع شود.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ مستندی از آسیب های احتمالی این موضوع به افراد حاضر در محیط اطراف واحد رادیوتراپی وجود ندارد گفت: تمام صحبت ها در این زمینه در حد احتمالات است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد شدید با مجرمان در این زمینه گفت: به خطر انداختن سلامت مردم یک جنایت است و از دستگاه قضا خواستار اشد مجازات برای این افراد هستیم، چرا که همین تعطیل شدن دستگاه رادیوتراپی و به تاخیر انداختن درمان بیماران سرطانی برای آنها مشکل ساز می شود.

محمدی گفت: همچنین این سرقت حدود چهار تا پنج میلیارد تومان به بیمارستان امام رضا(ع) خسارت زده است.

وی با بیان اینکه در بیمارستان سرطان جدید استان کرمانشاه قرار است سه دستگاه رادیوتراپی نصب شود گفت: برای جلوگیری از تکرار چنین سرقت هایی، قرار است در دیوار های این اتاق ها به جای سرب از دیوار بتنی به عرض سه متر استفاده شود که هم جلوی نشت اشعه گرفته می شود و هم دیگر ماده ارزشمندی برای سرقت وجود ندارد.

از اختلاس دارو در بیمارستان طالقانی کرمانشاه چه خبر؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به موضوع دستگیری باند اختلاس دارو هم اشاره کرد و افزود: این باند 40 روز پیش با همکاری دستگاه های اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.

محمدی گفت: از 9 نفر دستگیر شده در این پرونده، دو نفر از همکاران علوم پزشکی کرمانشاه بودند که بصورت قراردادی و شرکتی همکاری داشتند.

وی افزود: این افراد با سندسازی حدود 53 هزار قلم دارو را از بیمارستان طالقانی کرمانشاه خارج کردند که حدود نیم درصد گردش دارویی دانشگاه محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این افراد بسیار حرفه ای عمل می کردند، گفت: شناسایی این باند کار بسیار دقیق و هوشمندانه ای بود و هم اکنون از دستگاه قضا نیز خواستار برخورد قاطع با این افراد هستیم، چرا که سلامت جامعه را به خطر انداخته اند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی با افرادی که جان و سلامت مردم را تهدید کنند اغماض نمی کند و خود ما اولین شاکی در این پرونده هستیم و تا اعمال مجازات این افراد پیگیر آن خواهیم بود.

محمدی یادآور شد: بازجویی ها در خصوص این پرونده ادامه دارد و ابعاد دقیق آن هنوز مشخص نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۶۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان