//
کدخبر: ۳۸۱۳۵۹ //

ارتقا رتبه ۳۵ درصد از اعضای‌هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه/ روند قابل‌قبولی در برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه وجود دارد

دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارتقا رتبه، ۳۵ درصد از اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد.

ارتقا رتبه ۳۵ درصد از اعضای‌هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه/ روند قابل‌قبولی در برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در نشست خبری معاونت آموزشی این دانشگاه با اصحاب رسانه که امروز (۱۷ دی‌ماه) برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴۵ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۲۷۰ نفر اعضای هیات علمی پایه، ۲۶۶ نفر اعضای هیات علمی‌ بالینی و ۹ نفر نیز اعضای هیات علمی گروهای عمومی(زبان و معارف) هستند.

دکتر مسعود صادقی همچنین تعداد اعضای هیات علمی آموزشی را ۵۴۵ نفر عنوان کرد و گفت:از این تعداد ۴۹۹ نفر به کار تدریس و آموزش فراگیرانه مشغول هستند و در کنار آن به کارهای پژوهشی نیز می‌پردازند و رسالت اصلی ۴۶ نفر از این اعضا نیز تحقیق و پژوهش است و در کنار آن وظایف حداقلی نیز در عرصه آموزش دارند.

دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در ادامه از استخدام ۲۷ عضو هیات علمی در سال جاری خبر داد و افزود: روند استخدام این افراد در حال انجام است و در تلاشیم طی سال آینده تعداد این افراد را به ۵۵ نفر برسانیم.

به گفته صادقی حدود ۳۵ درصداعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقا رتبه داشته‌اند و بیش از ۶۰ نفر از اعضا به رتبه استاد تمامی دست یافته‌اند همچنین ۱۲۰ نفر از اعضا نیز واجد رتبه دانشیاری هستند و بیش از ۸۰ درصد اعضا نیز واجد شرایط پویش علمی،پژوهشی می‌باشند و مشمول رکود علمی نیستند که در مقایسه با دانشگاه‌های سطح کشور آمار درخشانی است.

در ادامه این نشست دکتر امیر جلالی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  نیز گفت: دو هدف اصلی ما در دانشگاه علوم پزشکی توسعه و ارتقا کیفیت در زمینه اعتبار‌بخشی به برنامه‌های آموزشی، بیمارستان‌ها ،موسسات آموزشی، دوره‌های کوتاه‌مدت‌ و آموزش مداوم است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیش از ۱۱۰۰ دانشجو در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و در زمینه برنامه‌های توسعه‌ای هم وضعیت خوبی در استان وجود دارد.

در ادامه دکتر سید علیرضا موسوی مدیر پردیس خودگردان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه نیز تعداد دانشجویان در حال تحصیل در پردیس خودگردان را ۱۰۶۴ دانشجو عنوان کرد و گفت: حضور این دانشحویان هم باعث استقلال مالی دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد هم فرصتی برای ادامه تحصیل دانشجو فراهم می‌آورد.

مدیر پردیس خودگردان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه شهریه دانشجویان این دانشگاه را در مقطع کارشناسی بین چهار تا شش میلیون تومان و در مقطع دکتری تخصصی را بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۳۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان