//
کدخبر: ۳۷۸۲۹۰ //

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به زودی افتتاح می‌شود/ثبت پنج اختراع بین‌المللی و ۲۵۵ اختراع داخلی در مرکز رشد فناوری سلامت

آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه که بخش بزرگی از این آزمایشگاه را آزمایشگاه پیش‌بالینی تشکیل‌می‌دهد در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به زودی افتتاح می‌شود/ثبت پنج اختراع بین‌المللی و ۲۵۵ اختراع داخلی در مرکز رشد فناوری سلامت
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست‌خبری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه ظهر امروز (۲۳ آذرماه) برگزار شد.

دکتر سیروس جلیلی در ابتدای این جلسه با تشریح اقدامات انجام گرفته در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توسعه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را از جمله اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی دانست وگفت:در نظر داریم سومین پژوهشکده تحقیقاتی را راه‌اندازی نماییم اما هنوز چارت سازمانی این پژوهشکده‌ها توسط وزارت بهداشت مشخص نشده است که در صورت اقدام، انجام خواهد شد.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:خوشبختانه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه هفتم تحقیقات و فناوری را کسب کرد، همچنین در سال جاری نیز مرکز رشد و توسعه فناوری دانشگاه رتبه سوم بعد از دانشگاه علوم‌پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی را به خود اختصاص داد و در زمینه تحقیقات دانشجویی نیز رتبه سوم بعد از دانشگاه تبریز و شهیدبهشتی را کسب کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ و راه‌اندازی آن در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: این پارک در زمینی به مساحت ۴۸۵ متر مربع احداث شده که کارگاه‌های نود متری را در راستای ارتقا فناوری استان در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

دکتر جلیلی با اشاره به ثبت داده‌های ریجستری که بسته اطلاعاتی داده‌های بیمار در آن ثبت می‌شود نیز گفت: مجموعا اطلاعات ۳۶ بیماری ریجستری شده که از این تعداد یازده مورد مربوط به کشور و ۲۵ مورد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است که در پایان هرسال گزارش نهایی و نتایج این طرح بصورت مقاله ارائه می‌شود.

در ادامه این نشست دکتر حسینی نیز از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات در آینده نزدیک خبر داد و گفت:بخش بزرگی از این آزمایشگاه را آزمایشگاه پیش‌بالینی تشکیل‌می‌دهد که با بودجه یازده میلیارد تومانی وزارت بهداشت در حال راه‌اندازی است.

مدیر توسعه تحقیقات، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی بیو بانک نمونه‌های زیستی در این واحد نیز خبر داد و گفت: حدود ۷۰۰۰ نمونه زیستی در این بیو بانک نگهداری می‌شود. 

در ادامه دکتر رضا محمدی با اشاره به فعالیت دو واحد مدیریت توسعه فناوری و پارک علم و فناوری در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: در واحد مدیریت با هدف بهره‌وری واحد مالکیت فکری (ثبت اختراعات) که مرجع داوری اختراعات در کشور است فعالیت می‌کند،همچنین واحد توسعه فناوری که با برگزاری کارگاه‌های فناوری هماهنگی لازم برای حضور فناوران در جشنواره‌های کشوری را فراهم می‌نماید حضور دارد.

 

معاون مرکز رشدفناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واحد ارتباط صنعت با جامعه، واحد تجاری سازی و واحد شرکت‌های مرکز رشد فناوری سلامت را ازجمله واحدهای زیر مجموعه این مدیریت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۸۰ شرکت فعال که ۱۷ مورد آن دانش بنیان است در مرکز رشد فناوری سلامت فعالیت می‌کنند.

وی از جمله دستاوردهای این مرکز را ارتقای پیوسته مرکز رشد در سالهای اخیر و کسب رتبه سوم در ارزشیابی فعالیت‌های فناورانه وزارت در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰، عضویت ۱۶ شرکت دانش بنیان و۶۸ واحد فناور، اشتغالزایی غیر مستقیم ۲۱۲ واحد‌ فناورانه، تجاری‌سازی ۱۶ محصول فناورانه، تولید ۸۷ نمونه محصول، عقد ۶۸ قرارداد ارتباط با صنعت و جامعه، جذب مبلغ سه میلیارد و۱۴۳ میلیون تومان، عقد ۴۷ تفاهم‌نامه با سازمان های مختلف، و صدور ۲۷۴ مورد تاییدیه اختراع عنوان کرد.

محمدی در ادامه از جمله برنامه‌های آتی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی را راه‌اندازی خطوط پایلوت دارو و غذا دانشگاه،  راه‌اندازی واحد بین‌الملل در مرکز رشد و راه‌اندازی مرکز آموزش مهارت‌های فناورانه در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: کسب سه مدال کارآفرینی طی سه سال گذشته، ثبت پنج اختراع بین‌المللی ، ۲۵۵ اختراع داخلی، ،فروش‌محصولات به مبلغ بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال و راه‌اندازی کافه فناوری در دانشکده داروسازی از جمله افتخارات این مرکز است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان