//
کدخبر: ۳۶۹۳۸۸ //
معاون آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تغذیه رایگان بین ۴۵ تا ۱۰۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی توزیع می‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منایع آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به طرح توزیع تغذیه رایگان در مدارس کشور پس از ۱۱ سال توقف آن در وزارت آموزش و پرورش، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این طرح؛ تغذیه رایگان شامل ۴۵ تا ۱۰۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی در سطح استان شود.

تغذیه رایگان بین ۴۵ تا ۱۰۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی توزیع می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

«فردین یاوری» افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ طرح تغذیه رایگان هفته ای ۲ یا سه بار به مدت ۶ ماه بین دانش آموزان دوره ابتدایی با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم، حاشیه نشین، مدارس روستایی و عشایری استان توزیع می‌شود.

وی  اضافه کرد: در صورت اجرایی شدن طرح تغذیه رایگان در مدارس کشور؛ تمام دانش آموزان ( همه مقاطع تحصیلی) مناطق هشتگانه آموزش و پررش استان کرمانشاه شامل بیستون، دینور، نوسود، نودشه، گهواره ،ماهیدشت، گواور و باینگان که حدود ۱۰ هزار دانش آموز هستند، به دلیل هم کلاس بودن از تغذیه رایگان برخوردار می‌شوند.

یاوری تاکید کرد: توزیع تغذیه رایگان با اولویت دانش آموزان دوره ابتدایی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار، روستایی و عشایریی به خاطر اهمیت نقش تغذیه در سلامت و یادگیری آموزش های درسی صورت می گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص شرایط، نحوه و نوع تغذیه دانش آموزان نیز گفت: کارگروهی در استان متشکل از ادارات؛ آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و اداره استاندارد بر کیفیت، نوع تغذیه و شرایط و نحوه توزیع آن بین دانش آموزان تصمیم گیری و نظارت می کنند.

 یاوری در ادامه با اشاره به اهمیت تغذیه دانش آموزان در سلامت و یادگیری مطالب درسی گفت: همه یافته های علمی بر این نکته اذعان دارد که کسانی که تغذیه سالم تری دارند، میزان یادگیری و تعمق آموزش در آنها بیشتر است تا کسانی که از خوراک و تغذیه مناسبی برخوردار نیستند، به همین خاطر وزارت آموزش و پرورش پس از ۱۱ سال تصمیم دارد دوباره برنامه توزیع تغذیه رایگان در مناطق کم برخوردار و دانش آموزان سن حساس را برقرار کند.

وی در پایان پیش بینی کرد: حدقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع تغذیه رایگان در مدارس استان کرمانشاه مورد نیاز باشد.

منبع:ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان