//
کدخبر: ۳۶۰۵۲۲ //

آیت الله رئیسی: خصوصی‌‎سازی نباید به قیمت تاراج اموال دولت انجام شود

رییس جمهور گفت: باید خصوصی سازی صورت گیرد، اما نباید به قیمت تاراج اموال دولت صورت گیرد.

آیت الله رئیسی: خصوصی‌‎سازی نباید به قیمت تاراج اموال دولت انجام شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله دکتر ابراهیم رییسی ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی، با اشاره به دغدغه های بیان شده درخصوص مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی استان از سوی منتخبین در جلسه، اظهار کرد: دولت با نخبگان و خانواده شهدا ارتباط خوبی دارد و حتما پذیرای نکات و دغدغه ها و پیشنهادات هستیم.

وی با بیان اینکه دولتمردان ارتباط با جامعه نخبگان را باید یک فرصت و غنیمت قلمداد کنند تا کار با بهره بیشتر و نقص کمتر پیش رود، افزود: استفاده از تجربیات برای ایجاد تحول یک ضرورت است، وضع موجود در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... باید به خوبی دیده شود و با نیم نگاه به وضع مطلوب، تحول ایجاد کرده و فاصله بین وضع موجود و مطلوب را کمتر کرد.

رییسی تصریح کرد: باید نگاه تحولی داشت، افرادی که در دولت مسئولیت دارند باید تحول شناختی داشته باشند، اگر به روند و وضع موجود قانع باشند تحولی حاصل نمی شود. باید در فرآیندها نیز تحول ایجاد کرد، فرآیندها در برخی موارد معیوب و گاهی دچار کندی جدی است که مانع تحقق تحول می شود، پس سازو کارها حتما باید متناسب با تحولات پیش رود.

وی با بیان اینکه باید از نیروهای کارآمد، مخلص و تحول گرا استفاده کرد تا تحول محقق شود، اظهار کرد: ضرورت دارد که همه بخش ها از نیروهای نخبه و تحول گرا بهره مند شوند.

رییسی تصریح کرد: استان مرکزی، استانی صنعتی است و باید زیرساخت های موجود در آن فعال شوند، چرا باید صنایع موجود نیمه فعال باشند؟ لازم نیست کارخانه ای ساخته شود، بلکه باید زیرساخت موجود، با تحول در نوع مدیریت، فعال شود.

وی افزود: یک کار نادرست خصوصی سازی در کشور انجام شد و افرادی فاقد توانایی، تبحر و انگیزه، کارخانجات را در اختیار گرفتند و عملا آسیب جدی کارخانجات رقم خورد، عقب گرد صنایع را شاهدیم و تعداد کارگران کاهش یافته و خطوط تولید یکی پس از دیگری تعطیل شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید خصوصی سازی صورت گیرد، اما نباید این کار به قیمت تاراج اموال دولت انجام شود، گفت: این وضعیت نامناسب خصوصی سازی را متوقف کردیم.

وی با بیان اینکه اصل خصوصی سازی امر بدی نیست، افزود: باید شرکت های نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم و از نیروهای جهادی می خواهیم در عرصه فعال کردن صنایع ورود کنند. کارخانجات غیر فعال، باید فعال شوند و شعار سال محقق شود. این مهم را می توان در این استان رقم زد و دولت پیگیر این موضوع خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت معادن، این ظرفیت را ثروتی برای استان مرکزی برشمرد و گفت: باید یک نگاه تحولی در معادن استان مرکزی ایجاد شود، معادن باید به افراد متعهد داده شوند و حقوق دولتی را پرداخت کنند و براساس میزان تعیین شده برداشت داشته باشند. هر گونه رابطه ناسالم در این حوزه باید کنار گذاشته و روابطی اداری، سازمانی و قانون مند حاکم شود.

وی با بیان اینکه دولت به لحاظ دینی و ملی وظیفه مند است که اجازه ندهد روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد، گفت: دولت مدعی است و باید کار را با سلامت پیش ببرد.

رییسی اضافه کرد: توجه به صنایع تبدیلی در استان بسیار مهم است و با توجه به نیاز استان مورد تاکید قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه یافتگی برای این استان و کشور امری مهم است، افزود: قانون اساسی صراحتا اعلام می کند برای راه اندازی یک بنگاه اقتصادی نباید محیط زیست آسیب ببیند، طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک یکی از طرح های مهم، ضروری و دارای اولویت در دولت است و باید دنبال شود. اگر کارخانه ای باید فیلتراسیون انجام دهد ولو هزینه سنگین داشته باشد باید هزینه کند چراکه آلایندگی آن ممکن است امراضی را ایجاد کند و این امر پذیرفته نیست. در واقع بیمار کردن مردم به دلیل آلودگی ظلم است و مسئله آلودگی هوا در اراک یکی از نگرانی های مردم است و باید این نگرانی رفع شود.

رییس جمهوری با اشاره به مسئله زنان و خانواده گفت: مسئله زنان و خانواده نیز بسیار مهم است، وجود یک معاونت زنان و خانواده در دولت کفایت نمی کند بلکه گفته شده است که در وزارتخانه ها نیز مشاورین حوزه زنان فعال شوند و مصوبات ستاد زنان و خانواده باید اجرایی شود. مفهوم خانواده در جهان در حال تهدید است و زشت ترین کارها به عنوان امور متمدانه مطرح می شود که این بدترین نوع نگاه به اخلاق، معنویت و انسان است و در واقع انقطاع نسل بشر است. مسئله توجه به خانواده، افزایش جمعیت و جایگاه زنان باید مدنظر باشد، همواره باید به میدان دادن به زنان در عرصه های مختلف توجه شود.

رییس جمهوری گفت: اسناد بالادستی در حوزه زنان قطعا مدنظر قرار می گیرد، شورای فقهی مسئله مهمی است و جمعی در این خصوص در حال فعالیت هستند، اما لازم است که در خصوص فعالیت این شورا اطلاع رسانی صورت گیرد و باید ارتباط بین شورا و بانوان به جهت اعلام کارهای صورت گرفته در حوزه زنان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون در قبال بازنشستگان ضرورت قطعی است و دولت در اجرای آن تردیدی ندارد، افزود: دولت در تمام تصمیمات، خود را موظف می داند به بازنشستگان، بویژه بازنشستگان تامین اجتماعی توجه داشته باشد چراکه در دوران حساس زندگی خود، خدمت کرده اند و دولت نیز اجرای قانون و حمایت از بازنشستگان را مورد حمایت دارد.

رییسی با اشاره به مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم ایجاد می کرد و دولت اصلاح اقتصادی را در دستور کار خود قرار دارد، باید تورم را مهار و کنترل کنیم چراکه اگر کنترل نشود مشکلات جدی برای کشور ایجاد می شود، تمام اقدامات دولت از سال ۱۴۰۰ مبتنی بر این بود که کاری مانند استقراض از بانک مرکزی انجام ندهد و در جهت حفظ پایه پولی کشور تلاش شد.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی در سراسر کشور به صورت آتش به اختیار فعالند، گفت: جهاد سازندگی ادغام شد، اما روحیه جهادی در بین جوانان دچار خدشه نشد، دولت به دنبال احیای جهاد سازندگی بود و پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وسعت کار، سازوکاری برای همکاری، هدایت و هماهنگی ایجاد شود و بر این اساس شورای عالی جهاد سازندگی شکل گرفت و روز گذشته اولین جلسه شورا برگزار شد. کار شورا برای هماهنگی کار گروه های جهادی در کشور دنبال می شود.

رییسی با بیان اینکه به دنبال تامین وام مسکن روستایی هستیم، تصریح کرد: در این سفر قرار نیست که همه نیازها و مشکلات استان دیده شود بلکه اولویت بندی شده است. یک چهارم مفاخر جهان اسلام مربوط به این خطه است و مسائل فرهنگی این استان نیز احصا شده است. این اولویت بندی و ارزیابی در بخش های مختلف صورت گرفته است و قطعا اگر موردی بیان شود، پذیرا خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۵۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان