//
کدخبر: ۳۵۷۱۱۸ //
رئیس مرکز امور‌قرآنی سازمان اوقاف خبر داد:

کسب رتبه نخست کشوری فعالیت‌های‌قرآنی توسط استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰

رئیس مرکز امور‌قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از کسب رتبه نخست فعالیت‌های قرآنی توسط استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 کسب رتبه نخست کشوری فعالیت‌های‌قرآنی توسط استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰
به گزارش فرتاک نیوز،

 حمید مجیدی‌مهر در نشست خبری که امروز (۶‌‌‌ تیرماه) در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: بر  اساس آمار و اطلاعات بدست آمده استان کرمانشاه رتبه نخست کشوری در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سال ۱۴۰۰ را از آن خود کرده است.

رئیس مرکز امور‌قرآنی سازمان اوقاف افزود: این فعالیت‌ها دارای شاخص‌های مختلفی در حوزه آموزش، فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، برگزاری مسابقات، توسعه موقوفات قرآنی، رصد نیات واقفین و... است که با ارزیابی دقیق و مستمر توسط تیم‌های مختلف در سازمان اوقاف وامور خیریه، استان کرمانشاه حائر رتبه نخست کشور گردید.

photo_2022-06-27_15-13-43 (2)

 مجیدی‌مهر تصریح کرد: اگر امروز استان کرمانشاه میزبان چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآنی در کشور است به خاطر موقافات قرآنی و زیر ساخت‌های موجود در این استان نیست بلکه به دلیل موفقیت مدیریتی و عملکردی این استان است و در این راستا سرنوشت برترین قاریان و حافظان قرآن در مرحله مقدماتی به کرمانشاه سپرده شده است که مطمئنم میزبانی کرمانشاه یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین دوره‌های مسابقات خواهد بود.

 وی خاطر نشان کرد: ما در قبال مردم قرآن‌دوست کرمانشاه که از دیر‌باز در مسیر اهل بیت گام برداشته‌اند مسئولیم، همین مردمی که در هر رویداد قرآنی مشتاقانه حضور می‌یابند آنگونه که در سی‌ هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآنی که باز هم با میزبانی کرمانشاه برگزار شد خوش درخشیدند.

 این مسئول یادآور شد: اطمینان دارم برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآنی در کرمانشاه هم نگاه جامعه قرآنی را نسبت به کرمانشاه ارتقا خواهد داد. 

مجیدی‌مهر پایه و اساس اصلی برنامه‌های قرآنی را حضور مردم دانست و گفت: اگر مردم نباشند به هدف و غایت نهایی نحواهیم رسید.

رئیس مرکز امور‌قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گوشه دیگری از سخنانش افزود: چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن به عنوان معتبرترین مسابقات در کشور است که هر ساله توسط سازمان اوقاف و امور‌خیریه برگزار می‌شود و برگزیدگان این دوره از مسابقات به سی‌و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  و در برخی رشته‌ها هم به چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی راه خواهند یافت.

   وی افزود: مسابقات بین‌المللی در ۲۷ کشور دنیا برگزار می‌شود که البته در ایام کرونا بیش از ۹۰ درصد کشورها مسابقات قرآنی را تعطیل یا به تعویق انداختند اما در جمهوری اسلامی ایران مسابقات تعطیل نشد وطی۲ دوره در فضای مجازی برگزار گردید.

photo_2022-06-27_15-13-46

 مجیدی ‌مهر یادآور شد: درحوزه مسابقات کشوری هم یک دوره از مسابقات به صورت مجازی و دوره قبل هم حضوری برگزار شد، اما هم‌ اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که چهل‌و پنجمین دوره از مسابقات را به صورت تلفیقی از روش حضوری و غیرحضوری برگزار نماییم.

 وی اضافه کرد: منتخبین مسابقات در ۳۱ استان کشور در مهر‌ماه سالجاری با حضور ناظر نسبت به ضبط تلاوت و تدوین آن برای حضور در مسابقات اقدام می‌نمایند، البته اگر شرکت‌کنندگان بخواهند از نزدیک شاهد فرایند داوری باشند می‌توانند در این محفل حضور یابند اما اگر تمایلی نداشتند می‌توانند به صورت غیرحضوری نتیجه مسابقات و فرآیند داوری را از طریق رسانه ملی و استانی مشاهده نمایند.

 این مسئول برگزاری مسابقات قرآنی در جمهوری اسلامی ایران را منحصر به فرد دانست و گفت: با وجود تجربه‌های کسب شده در دوره‌های قبل سازمان اوقاف چشم به آینده دارد و به فکر ایجاد افق‌های روشن در مسابقات و فراهم کردن بستری برای انس به قرآن‌مجید است و در این زمینه در مسیر ایجاد بستر مناسب برای رسیدن به تدبر در آیات قرآنی گام برداشته است که یکی از  مظاهر آن افزودن بخشهای معارفی به رشته‌های قرآنی است.

وی افزود: اگر دامنه حرکت و اثر‌گذاری را به سمت تشکیل جلسات قرآنی در منازل ببریم که ستون آن در حوزه‌های معنوی مادران هستند حتما فرزندان قرآنی را هم تربیت خواهیم کرد.

مجیدی مهر تصریح کرد: امسال برای اولین بار مسابقات طی چند ماه در چند استان برگزار و موج قرآنی در چند استان کشور به راه خواهد افتاد که بر این اساس شروع ثبت‌نام در اردیبهشت‌ماه بود، از تیرماه تا نیمه مرداد مسابقات قرآنی در فضای شهرها و سپس در مرحله استانی در ۳۱ استان برگزار خواهد شد.

photo_2022-06-27_15-13-47

  این‌مسئول اضافه کرد: همچنین در مهرماه تمامی افراد، تلاوت خود را ضبط و تدوین خواهند کرد و در آبان‌ماه به میزبانی کرمانشاه در مرحله مقدماتی فیلم‌های تدوین شده بیش از ۵۰۰ نفر از برترین‌های ایران بررسی خواهد شد و در ابتدای آذر ماه نیز قم نیز میزبان رشته‌های معارفی خواهد بود، همچنین در انتهای آذرماه نیز به قزوین خواهیم رفت و در اواخر دی‌ماه نیز مرحله نهایی مسابقات به میزبانی استان خوزستان دراهواز برگزار خواهد شد.

 وی بیان داشت: در نیمه دی‌ماه هم به میزبانی خراسان رضوی مرحله مقدماتی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم به صورت غیر حضوری خواهد بود و مرحله نهایی این دوره از مسابقات سراسری قرآن نیز همزمان با مبعث پیامبر اسلام (ص) در تهران برگزار می‌شود.

  او خاطر نشان کرد: مسابقات قرآنی فقط مخصوص سازمان اوقاف نیست و  مورد تفقد مقام معظم رهبری است و چشم امید بسیاری از کشورها به برگزاری این مسابقات دوخته شده است‌ و افتخار داریم خادم قرآن هستیم.

  مجیدی‌مهر در پایان افزود: در حین برگزاری مسابقات قرآنی فعالیتهای آموزشی هم تعطیل نیست و با رویکرد توجه به استانهای محروم و کمتر برخوردار امسال نقشه آموزشی را پیاده‌سازی خواهیم کرد و امیدواریم بهره‌برداری ما از این فضای آموزشی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآنی نمود داشته باشد.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان