//
کدخبر: ۳۴۳۱۴۲ //
مدیرکل‌منابع‌طبیعی‌ و آبخیزداری استان خبر داد؛

توزیع ۷۰۰ هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی/ افتتاح آبگرمکن‌های خورشیدی درحوزه آبخیز استان کرمانشاه

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از توزیع ۷۰۰ هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی‌خبر داد.


توزیع ۷۰۰ هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی/ افتتاح آبگرمکن‌های خورشیدی درحوزه آبخیز استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

انشااله کولانی مدیر کل منابع‌طبیعی‌و‌آبخیزداری استان کرمانشاه درمراسم جشن درختکاری که امروز(۱۵ اسفندماه) همزمان با میلاد امام‌حسین (ع) و روز پاسدار در پردیس‌کشاورزی و منابع‌طبیعی دانشگاه رازی برگزار شد اظهار کرد: منابع طبیعی، یک میلیون و ۶۳۰ هزار هکتار از پهنه استان را به خود اختصاص داده است که ۵۲۶ هزار هکتار از این پهنه جنگل است و در هر هکتار از این جنگل‌ها ۲/۵تن اکسیژن برابر نیاز ۱۰ نفر تولید می‌گردد و سالیانه نیز ۶۸/۵ تن رسوبات و گردوغبار را جذب می‌نماید.

وی‌ از مزیت‌های دیگر جنگل‌های استان را نفوذ پذیری بین ۲۰۰ تا ۲ هزار مترمکعب آب در هر هکتار عنوان کرد و افزود: همچنین مراتع دارای پوشش استان نیز ۴۰ برابر بیشتر از مراتع فاقد پوشش از نفوذ پذیری آب برخوردارند.

مدیرکل‌ منابع طبیعی افزود: منابع طبیعی ۸۰ درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است که ۳۰ میلیون هکتار از آن متعلق به زاگرس با ۶ میلیون پوشش جنگلی می‌باشد که تامین کننده ۴۰ درصد آب شیرین در کشور است.

کولانی از جمله مزیت‌های دیگر مراتع استان را تولید ۲۷۰ هزار تن علوفه عنوان کرد و گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این میزان را دامداران خریداری می‌کنند که سهم بزرگی در اقتصاد استان دارد.

وی همچنین از برگزاری ۵۸ پویش‌ مردمی نهالکاری در سالجاری خبر داد و گفت: از تعداد ۲۰۰ هزار نفر همیار طبیعت درسطح کشور ۵۴ هزار نفر کرمانشاهی هستند که افتخار بزرگی برای استان محسوب‌ می‌شود.

مدیر‌کل منابع‌طبیعی در ادامه اضافه کرد: طی سه سال گذشته با همت همکاران منابع طبیعی ومشارکت مردم بدون هیچ‌گونه چشمداشتی میزان مهار آتش‌سوزی از ۱۸ ساعت به ۱/۴۵ دقیقه رسیده است.

کولانی بیان کرد: طی هفته منابع طبیعی در حوزه‌های آبخیز استان، آبگرمکن‌های خورشیدی بااعتبار ۸۵ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

وی در پایان‌گفت: همچنین ۷۰۰ هزار نهال که ۳۵۰ هزار اصله آن تولید اداره کل‌منابع طبیعی ، ۸۹ هزار اصله آن متعلق به شهرداری و مابقی مربوط به جهادکشاورزی است در میان مردم توزیع خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان