//
کدخبر: ۳۳۵۹۱۱ //

آغاز پروژه آبرسانی به ۳۷ روستا شهرستان هرسین

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین خبر داد: با حفر ۱۴ حلقه چاه اهالی ۳۷ روستا شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

آغاز پروژه آبرسانی به ۳۷ روستا شهرستان هرسین
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق عزیزی سرپرست امور آبفا شهرستان هرسین به ارائه عملکرد این امور طی ۹ ماه گذشته پرداخت و گفت: این امور در راستای دستیابی به چشم اندازهای پیش روی شرکت آبفا استان خدمت رسانی پایدار را یکی از مهمترین ارزش های خود دانسته و تلاش نموده تا زمینه رضایتمندی مردم شریف شهرستان را با اجرای به موقع پروژه ها به دست آورد.

 عزیزی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده توسط این امور در حوزه آب شهرستان می توان به طرح آبرسانی به شهر هرسین با حفر  چاه، احداث مخزن ۶۰۰۰ مترمکعبی و اجرای خط انتقال از چاه به مخزن، اورهال نمودن تصفیه خانه آب و ایستگاه پمپاژ شهر، تجهیز چاه شهرک بیستون به منظور جلوگیری از افت فشار و قطع آب یک هزار و ۴۰۰ مشترک شهرک های بلوردی و بیستون، لایروبی چاه مجتمع آبرسانی تمرگ و جداسازی خط پمپاژ تمرگ از چغاسعید به منظور برطرف نمودن مشکل کمبود آب روستاهای تحت پوشش مجتمع، آغاز پروژه های آبرسانی به شهرک بیستون، مجتمع سرانجیرک، داودی سرماج، مجتمع پاسار روستاهای سرآبادیه سفلی و علیا، چهر با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۵۸ نفر، ۱۵۰۰ متر لوله گذاری در روستاهای گرگوند، قلعه محمد علی، قلی آباد رایگان و نادر آباد جهت جبران کمبود آب و افت فشار در شبکه توزیع روستاهای فوق، اشاره کرد.

به گفته عزیزی امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین در جهت استمرار خدمات رسانی به مشترکین گرامی پروژه حفر  ۱۴ حلقه چاه در مجتمع های بزن آباد، داودی، کماسی،سنقر آباد، ظلم آباد، سرماج حسین خانی، پشت گله، قلی آباد، پاسار، شادآباد، پریوه، تمرگ، چنار و روستای علی آباد سرماج را در دستور کار خود قرار داد که در حال حاضر جانمایی حفر چاه های مذکور انجام و پروژه‌های فوق در دست اجرا می باشد.

وی به جلوگیری از هدر رفت ۳۰ لیتر در ثانیه آب اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران ما در این امور با ۵۰ کیلومتر نشت یابی موفق به جلوگیری از هدر رفت ۳۰ لیتر در ثانیه آب شدند همچنین این امور طی ۹ ماه گذشته اقدام به واگذاری ۲۱۸ فقره انشعاب آب و فاضلاب و رفع ۲ هزار و ۹۶ مورد حادثه آب و فاضلاب نمود.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین ضمن اشاره به اورهال کردن سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین از انعقاد قرارداد با دو پیمانکار جهت تکمیل فرآیند تصفیه خانه مذکور خبر داد و افزود: ۱۷۰۰ متر اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر هرسین انجام و پیگیری اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک های تازه تاسیس بسیجیان، ناحیه کارگاهی شهرداری و ایثارگران در دست اقدام می باشد.

عزیزی میزان مطلوبیت بهداشتی آب شهرستان را صددرصد دانست و تصریح نمود: راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی آب در مخزن میانی شهر هرسین، ۱۵ کیلومتر شستشوی شبکه توزیع آب، شستشوی و گندزدایی ۱۲ مخزن روستایی و ۵ مخزن شهری و ۲۲ هزار و ۲۳۰ مورد کلرسنجی و یک هزار و ۴۳۱ مورد نمونه برداری میکروبی  طی ۹ ماه گذشته از جمله اقدامات این امور در جهت کنترل و پایش مستمر آب شرب شهرستان بوده است.

وی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که اهمیت آب به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای بشر بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: صرفه جویی در مصرف آب برای حفظ منابع تامین آب شرب شهرستان یک اصل اساسی است که نیازمند اهتمام ویژه مردم شریف شهرستان می باشد.

لازم به توضیح است شهرستان هرسین با ۲۱ هزار و ۴۰۴ مشترک آب و فاضلاب و جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر در ۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۹۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان