//
کدخبر: ۳۲۳۲۱۵ //

بهره مندی ۴۳ روستای استان کرمانشاه از آب شرب سالم و پایدار

با تکمیل و بهره برداری از دو پروژه آبرسانی مجتمع تراب و دیزگران شهرستان اسلام آباد غرب ۴۳ روستای شهرستان های اسلام آباد غرب و گیلانغرب از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

بهره مندی ۴۳ روستای استان کرمانشاه از آب شرب سالم و پایدار
به گزارش فرتاک نیوز،

حیدری فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب ضمن بازدید از پروژه های آبرسانی روستایی شهرستان که با هدف نظارت بر روند پیشرفت پروژه های آبرسانی صورت گرفت خاطر نشان کرد: خوشبختانه کارهای خوب و ارزنده ای در خصوص آبرسانی به روستاهای شهرستان انجام شده است که جای تشکر و قدر دانی دارد.  روستاهای تحت پوشش مجتمع های تراب و دیزگران سالها با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند که اکنون با اجرایی شدن این پروژه ها ۴۳ روستا در شهرستانهای اسلام آباد غرب و گیلانغرب از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

حیدری بر ضرورت تامین آب شرب روستایی اشاره کرد و افزود: هدف ما افزایش رفاه مردم روستا با ایجاد زیرساخت های مناسب است که خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب استان و امور آبفا شهرستان همکاری خوب و تنگاتنگی در جهت محقق شدن این هدف با ما داشته اند.

در ادامه این بازدید صفوی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسلام آباد غرب از پروژه آبرسانی تراب به عنوان یکی از پروژه های بزرگ آبرسانی روستایی نام برد، که با تاکید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بر اولویت اجرای پروژه های روستایی و همت همکاران حوزه معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت با پیشرفت خوبی همراه بوده است.

صفوی خاطر نشان کرد: پروژه آبرسانی تراب شامل حفر یک حلقه چاه، ۹۴ کیلومتر خط انتقال، ۴۳کیلومتر شبکه توزیع، ساخت مخزن، ۷ ایستگاه پمپاژ و کنتور گذاری می باشد. که در حال حاضر پروژ فوق با حفر یک حلقه چاه با دبی ۳۰ لیتر برثانیه و اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت ۲ باب مخزن با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در حال انجام می باشد.

با تکمیل این پروژه اهالی ۳۰ روستای شهرستان اسلام آباد غرب و گیلانغرب از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

صفوی همچنین به حفر چاه مجتمع دیزگران اشاره نمود و تصریح کرد: حفر یک حلقه چاه به عمق ۱۴۰ متر جهت تامین آب شرب ۱۳ روستای تحت پوشش مجتمع با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر در تابستان امسال در دستور کار شرکت آبفا استان کرمانشاه قرار گرفت، که پس از انجام مطالعات جانمایی چاه، حفر چاه آغاز و اکنون با پیشرفت ۶۰ درصدی کار در حال انجام می باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به تبعات ناخوشایند خشکسالی در شهرستان گفت: قطعا درک درست از آثار و پیامدهای خشکسالی و همراهی مردم شریف شهرستان با همکاران ما در امور آبفا شهرستان می تواند موجب مدیریت صحیح مصرف و کاهش پیامدهای تنش آبی موجود شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۲۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان