//
کدخبر: ۲۹۵۰۹۹ //

آب ۱۶۳ هزار مشترک خانگی کم مصرف استان اصفهان رایگان می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: اکنون یک میلیون و ۷۲۱ هزار واحد مشترک خانگی در استان اصفهان داریم که از این رقم، ۹ درصد شامل طرح آب رایگان می شوند که ۱۶۳ هزار واحد مسکونی را دربر می گیرند.

آب 163 هزار مشترک خانگی کم مصرف استان اصفهان رایگان می‌شود

به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، بر اساس طرح ملی ابتکاری «آب امید»، به مشترکان خانگی کم‌مصرف، تخفیف صد درصدی آب‌بها تعلق می‌گیرد؛ تخفیف طرح ملی آب امید به مشترکانی اختصاص می‌یابد که مصرف ماهانه آن‌ها حداکثر تا یک سوّم الگوی مصرف است.

بر اساس قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی کشور که در سال ۹۴ تصویب شد، الگوی مصرفی آب برای نقاط مختلف کشور با توجه به آب و هوای هر نقطه تعریف شده است و طبق آن در هر منطقه سردسیری الگوی مصرف آب بین ۱۳ متر مکعب به ازای هر نفر است که این رقم برای مناطق گرمسیری ۱۸ متر مکعب مشخص شده است و به طور کلی متوسط الگوی مصرف در کل کشور ۱۵ متر مکعب در ماه محاسبه شده است و  این در حالیست که الگوی مصرف آب در اصفهان 14 متر مکعب تعریف شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، هاشم امینی در این زمینه اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی "آب امید"  براساس دستور معاون اول ریاست جمهوری است که اجرای مفاد بند (۲) تصویب‌نامه شماره ۱۰۶۶۲۹/ت ۵۸۲۵۹ به تاریخ ۲۳/۹/۱۳۹۹ است و بدین ترتیب شرکت آبفا با ارسال پیام شفاف به مشترکان در خصوص میزان مصرف آب در طی یک دوره، آموزش به مردم در جهت تغییر رفتارمصرفی و ایجاد انگیزه در تغییر مصرف، مردم را ترغیب می کند که تحت پوشش  مزایای طرح ملی آب امید قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان ادامه داد: الگوی مصرف، مقدار آب تعیین شده استانی است، که طبق ماده (۱) قانون توسعه بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور برآورد می‌شود که در سال جاری در استان اصفهان ۱۴ متر مکعب تعیین شده بدین ترتیب مشترک کم مصرف به آن دسته از مشترکین خانگی اطلاق می‌شود که مصرف آنان، با لحاظ زمان و مکان مصرف(مصوبه هیئت وزیران) معادل  یک سوم  الگوی مصرف استانی باشد  که در استان اصفهان تا ۵  متر مکعب است . 

وی بیان داشت: مشترک خوش مصرف مشترکینی هستند که متوسط مصرف ماهانه آنان بیش از یک سوم الگوی مصرف و کمتر از حد الگوی مصرف استان باشند و در استان اصفهان  بین ۵ تا ۱۴ متر مکعب است و مشترکین پرمصرف متوسط مصرف ماهانه آنها بیش از الگو و کمتر یا مساوی دو برابر الگوی مصرف است، که دراستان اصفهان بین ۱۴  تا ۲۸ متر مکعب است؛ همچنین مشترک بد مصرف آن دسته از  مشترک خانگی آب هستند  که متوسط مصرف ماهانه آنها  بیش از  دو برابر الگوی  مصرف باشد و بیش از ۲۸ متر مکعب آب طی یک ماه مصرف می کنند.

امینی افزود: در مجتمع ها، میزان مصرف بر تعداد واحد تقسیم می شود و در مرحله بعد تقسیم بر تعداد روز و ضربدر ۳۰ می‌شود. هر واحدی طی ۳۰ روز، در صورتی که کمتر از ۵ متر مکعب مصرف کرده باشد، مشمول طرح امید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان بیان داشت: اکنون یک میلیون و ۷۲۱ هزار واحد مشترک خانگی در استان اصفهان داریم که از این رقم، ۹ درصد شامل این طرح می شوند ۱۶۳ هزار واحد مسکونی را دربر می گیرند.

وی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت آب بها و دفع بهداشتی فاضلاب و تبصره ۳، حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰  میلیون تومان بابت آبونمان به این دسته مشترکین تخفیف داده می‌شود که در مجموع ۶ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان طی یکسال به مشمولین طرح ملی آب امید، تخفیف در نظر گرفته شده است چرا که آب بها و کارمزد دفع فاضلاب ، آبونمان آب و فاضلاب و تبصره‌های قانونی مرتبط با آن محاسبه ولی دریافت نمی‌شود.

امینی اظهار داشت: از یکم دی ماه سال جاری این طرح در دستور کار قرار گرفت و سکونت‌گاه‌های خالی از سکنه و بدون مصرف، باغ ویلا، اقامتگاه‌های غیردائم، انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شدند و مشمول طرح نمی‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان