//
کدخبر: ۲۳۴۲۹۱ //
مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه اعلام کرد:

پروژه های آبفا در "دروازه اورامانات" با جدیت بیشتری اجرا می شود

نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش آب و فاضلاب شهری روانسر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


 پروژه های آبفا در "دروازه اورامانات" با جدیت بیشتری اجرا می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس علیرضا تخت شاهی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش آب و فاضلاب شهری روانسر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:پروژه های آب و فاضلاب شهری در شهرستان روانسر به عنوان "دروازه اورامانات" با جدیت و حساسیت بیشتری اجرا می شود.

وی با اشاره به ثبت جهانی اورامانات در آینده نزدیک و برگزاری رویداد گردشگری 2020 در استان کرمانشاه، گفت: اجرای زیرساخت ها عامل مهمی در جذب گردشگر به منطقه زیبا و گردشگری اورامانات است و شرکت آب و فاضلاب هم به همین منظور برای ایجاد زیرساخت های حوزه مربوط به خود قدم پیش نهاده و با جدیت بیشتری پیگیر هستیم به ویژه در شهر روانسر که به دروازه اورامانات معروف است.

تخت شاهی طول شبکه فاضلاب شهر روانسر را ۶۲ کیلومتر اعلام کرد که تاکنون ۴۷ کیلومتر آن جمع‌آوری شده است.

تخت شاهی با بیان اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب روانسر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: ۱۵ کیلومتر از شبکه باقی‌مانده نیز با تامین به موقع اعتبارات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طول خط انتقال فاضلاب شهر روانسر 7 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: تاکنون 6.7 کیلومتر از این خط اجرا شده و تنها 300 متر باقی مانده است که در دست اجرا است.

مهندس تخت شاهی ادامه داد: پیمانکار پروژه خط انتقال فاضلاب پایین دست سراب روانسر مشخص شده و تا پایان ماه جاری آغاز به کار خواهد کرد.

وی از خرید و اختصاص یک دستگاه واترجت برای رفع گرفتگی و شستشوی شبکه های آب و فاضلاب شهرهای روانسر و شاهو خبر داد و اضافه کرد: برای خرید این دستگاه ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و تا پایان سالجاری تحویل شهرستان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه عملیات ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر شاهو نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، افزود: مشکل عمده بخش های آب و فاضلاب در شهر شاهو، نبود ردیف و کد اعتباری است که برای اجرای این مهم، طرح توجیهی و مطالعات نهایی آب و فاضلاب این شهر از منابع داخلی شرکت در حال انجام است.

به گفته وی تکمیل ایستگاه پمپاژ آب سراب به عنوان منبع دوم تامین آب در زمان اضطراری، در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه تأکید کرد: از محل اعتبارات ماده ۱۲ و تنش، ۱۸ میلیارد ریال برای آب و فاضلاب شهر شاهو در نظر گرفته شده و با توجه به وضعیت این شهر، اعتباراتی را هم از محل منابع داخلی شرکت برای اصلاح شبکه های اصلی شهر اختصاص خواهیم داد.

فرماندار شهرستان روانسر نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات ارزنده آبفا در شهرهای روانسر و شاهو، خواستار شتاب بخشیدن به اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در پایین سراب شد و گفت: اجرای این پروژه و ساماندهی سراب یک دغدغه و مطالبه عمومی است گفت: کمیته برنامه ریزی شهرستان 5 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بخش آب و فاضلاب شهری روانسر مصوب کرده است.

سعدی مصطفی زاده افزود: این اعتبار برای اجرای چهار پروژه افزایش ظرفیت مخازن آب شهر شاهو، ساماندهی چشمه ها و تهیه و نصب مخزن محله قشلاق شاهو و اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهرهای روانسر و شاهو در نظر گرفته شده است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه ۱۰ هزار مشترک آب و فاضلاب دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۲۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان