//
کدخبر: ۳۳۱۸۱۴ //

دامداران، دامهایشان را در برابر بیماری تب برفکی واکسینه کنند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری تب برفکی، دامداران نسبت به واکسیناسیون دامهایشان اقدام کنند‌.

دامداران، دامهایشان را در برابر بیماری تب برفکی واکسینه کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید همتی با اشاره به ایجاد کانون‌هایی از بیماری تب برفکی در کشور و استان‌های همجوار طی یک ماه گذشته، گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که حیوانات زوج سم اهلی و وحشی را مبتلا می‌کند.

وی تب، بی اشتهایی، ریزش بزاق از دهان، زخم دهان، لنگش و ... را از مهمترین علایم بیماری عنوان کرد و گفت: این بیماری باعث لاغری و کاهش تولید دام می‌شود و در دام‌های نابالغ و جوان باعث مرگ ناگهانی می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دامداران روستایی برای واکسینه کردن دامهایشان از واکسن‌های بهادار استفاده می‌کنند  گفت: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی از سال ۹۸ تاکنون واکسیناسیون عشایر کوچرو استان (دورن کوچ و برون کوچ)  بصورت رایگان انجام می‌شود.

وی از دامداران خواست با توجه به اینکه  ویروس تب برفکی در هوای سرد ماندگارتر است و همچنین زایش دام و افزایش تعداد دام‌های نابالغ ، دامداران به سرعت نسبت به واکسیناسیون دام‌ها اقدام کنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان