//
کدخبر: ۷۲۰۰۶ //

آغاز واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز واکسیناسیون رایگان سه میلیون راس دام سبک و بیش از 100 هزار راس دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

آغاز واکسیناسیون رایگان تب برفکی در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 نادر پرور در جلسه هماهنگی واکسیناسیون تب برفکی دام های عشایر گفت: کار واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری تب برفکی با اولویت مناطق زلزله زده استان آغاز شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: تاکنون 500 هزار راس دام سبک در این مناطق علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده‌ و پیش بینی می کنیم تا پایان بهمن ماه سه میلیون راس دام سبک اعم از دام های عشایری و روستایی استان علیه این بیماری واکسینه شوند.

 

 پرور با بیان اینکه واکسن و کار واکسیناسیون کاملا رایگان انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار راس جمعیت دام سنگین استان نیز تحت پوشش این واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

 

وی تب برفکی را یک بیماری ویروسی مختص زوج سم های اهلی و وحشی دانست و گفت: این بیماری سرعت انتشار بالایی داشته و مهمترین بیماری ویروسی است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هرچند این بیماری مشترک نیست، اما به دلیل خسارات اقتصادی جبران ناپذیری که دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه  تب، زخم های دهان، لنگش و کاهش را زا علایم این بیماری عنوان کرد و ادامه داد: این بیماری در دام های جوان به صورت فوق حاد بروز کرده و باعث مرگ دام می شود.

 

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری دامداران در تزریق واکسن تب برفکی افزود: خوشبختانه با تلاش دامپزشکی استان پیش بینی های لازم به عمل آمده و کمبودی در تامین واکسن وجود ندارد و اولویت واکسیناسیون در مناطق زلزله زده استان است.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان