//
کدخبر: ۳۳۰۴۵۱ //

فرماندار: مدرسه های مهریز به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا تعطیل شد

فرماندار مهریز گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تغییر رنگ‌بندی این شهرستان از نارنجی به قرمز، تمامی مدرسه های مقاطع تحصیلی شهری و روستایی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

فرماندار: مدرسه های مهریز به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا تعطیل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا زارع زاده مهریزی عصر سه‌شنبه، افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و موارد بستری‌ در بیمارستان مهریز و  افزایش ابتلای دانش‌آموزان و معلمان و نظر به وضعیت قرمز شهرستان از نظر کرونایی تا بهبود وضعیت کامل تمامی واحدهای آموزشی وابسته به آموزش و پرورش تعطیل شد.

وی ادامه داد: تا اطلاع ثانوی از برگزاری کلاس‌های حضوری در تمامی پایه‌ها و مقاطع تحصیلی باید پرهیز شود و معلمان زیرنظر آموزش و پرورش نسبت به تدریس از طریق فضای مجازی و برنامه‌های مناسب به نحو لازم اقدام کنند تا لطمه‌ای به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان وارد نشود.

  همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: از اول مهرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۹۰ نفر که ۲۰ نفر فرهنگی و بقیه دانش‌آموران هستند به ویروس کرونا مبتلا شدند که علت آن حضور در  واحدهای آموزشی نیست بلکه علت ابتلای آنها ناشی از رعایت نکردن اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا،شرکت در دورهمی ها  و حضور در محافل عمومی است.

سید کاظم حسینی افزود: حدود ۹۰ درصد فرهنگیان و ۸۵ درصد دانش‌آموزان شهرستان مهریز در طرح هگانی واکسیناسیون شرکت کردند و این روند همچنان ادامه دارد و در مجموع دقیقا بررسی شود از مجموع  ۱۳ هزار دانش‌آموز شهرستان این تعداد ابتلا ربطی به بازگشایی مدرسه و تدریس حضوری در  واحدهای آموزشی ندارد.

وی ادامه داد: همکاری فرهنگیان و دانش‌آموزان در رعایت مقررات پیشگیری از کرونا خوب است و تامین سلامتی آنها موضوع مهمی است ،مدیریت آموزش و پرورش و کارکنان واحدهای آموزشی همواره عنایت خاصی به آن دارد .

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار جمعیت، ۱۳ هزار دانش‌آموز دارد که پیش از این در ۱۰۳ واحد آموزشی تحصیل می کردند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

شهر مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان