//
کدخبر: ۲۸۷۵۱۴ //

درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس قشم

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس این شهرستان را خواستار شد و گفت: تا کنون ۱۲۰ فرهنگی در رفت و آمدها و ۹۰ دانش‌آموز در خارج از مدارس به کرونا مبتلا شده‌اند.

درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس قشم

حمیدرضا بهزادی صبح امروز در نشست مدیریت بیماری ستاد کرونا این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون هفت هزار و 700 نمونه‌گیری در قشم انجام شده است.

وی افزود: بنابراین جزیره قشم به لحاظ تعداد نمونه‌گیری پس از مرکز استان هرمزگان دومین شهرستان استان است و به نسبت میزان جمعیت در جایگاه نخست قرار دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: در این بین سه هزار و 700 مورد مثبت کرونا در این شهرستان شناسایی شده از هر 46 مورد مثبت یک فوت کرونایی ثبت شده است.

بهزادی ادامه داد: 56 درصد از موارد مثبت مرد و 44 درصد زن بوده که 98 درصد آنان ایرانی و 2 درصد غیرایرانی هستند.

وی اضافه کرد: 65 درصد از مبتلایان را جمعیت شهری و 35 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد در حال که 47 درصد از موارد فوت شهری و 53 درصد روستایی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: علت افزایش آمار فوت کرونایی در جمعیت روستایی مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، برگزاری نمازجماعت و مراسم عروسی بدون رعایت پروتکل‌ها می‌باشد.

بهزادی افزود: بخش عمده‌ای از جامعه روستایی تست دادن را ننگ می‌دانند و حاضر به انجام تست کرونا نیستند که سبب شده کرونا در روستاها به معضل تبدیل شود.

وی با اشاره به وقوع چهار مرگ کرونایی در هفته گذشته جزیره قشم، ادامه داد: در مجموع 20 درصد فوتی‌ها بدون بیماری زمینه ای بوده و علت اصلی فوت فرد ابتلا به کرونا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم بیان کرد: شهرستان قشم 80 فوتی داشته که افزون بر 75 درصد آن از یکم خرداد تا پایان مردادماه بوده است.

بهزادی تعطیلی عروسی‌ها، تمرینات ورزشی همچون بدنسازی و نمازهای جمعه را خواستار شد و اظهار داشت: متاسفانه در عروسی‌ها هیچ همکاری نسبت به رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد و تصاویر آن را نیز در فضای مجازی منتشر می کنند که به نوعی دهن‌کجی به قوانین کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نمونه‌ای از این اتفاق را در روستای سلخ شاهد بودیم و از متولی آن شکایت کرده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش قشم در رتبه‌های نخست رعایت موارد بهداشتی در سطح استان قرار دارد و تا کنون 120 همکار آموزش و پرورشی در رفت و آمدها کرونا مثبت شده‌اند که پس از بهداشت و درمان بیشترین ابتلا در مجموعه آموزش و پرورش بوده است.

بهزادی از ابتلای 90 دانش آموز به کووید-19 خبر داد و گفت: البته این دانش آموزان در مدارس حضور نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: نظر فنی شبکه بهداشت و درمان قشم بر تعطیلی 2 هفته‌ای تمامی مدارس است و محدودیت‌ ورود مسافر نیز باید اعمال شود و مراکز تجاری از ساعت 22 بسته شود.

وی گفت: الان 17 مورد مثبت کرونا در بیمارستان قشم وجود دارد که هشت مورد در آی سی یو بوده و سه مورد بد حال هستند که احتمال افزایش آمار فوتی‌ها وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۵۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان